Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 2
  • 3
  • 1

Excel umożliwia w ramach budowania bazy danych uzupełnianie treści komórki predefiniowanymi wartościami zapisanymi przez użytkownika najczęściej w osobnym arkuszu. Na przykład kolumna pt.: rodzaj spotkania ma wybór spośród: konferencja, kongres, wyjazd motywacyjny. Czy istnieje możliwość wielokrotnego wyboru spośród tej listy dla jednej komórki (np.: konferencja+wyjazd motywacyjny)?

Agnieszka_Skowerska
  • Zapytał
  • @ Agnieszka_Skowerska | 01.08.2017
    • lider
    • laureat
    • 29
    • 5
    • 19
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedzi (2)

  • 0

Standardowym sprawdzaniem poprawności tego nie da się zrobić. Trzeba posłużyć się np. formantem Pole listy (menu Developer -> Wstaw), ustawić go w tryb wielokrotnego wyboru (prawa mysz na formancie ->Formatuj formant -> zakładka Formant), a następnie utworzyć makro, które będzie reagowało na zmiany wybranych pozycji (prawa mysz -> Przypisz makro -> Nowe). Skrypt może wyglądać np. tak:

Sub Lista1_Zmienianie()

'przypisujemy naszą listę do zmiennej - w miejsce "Lista1" wpisz nazwę Twojego formantu
Set lista = ActiveSheet.ListBoxes("Lista1")

'przechodzimy przez wszystkie elementy listy
For i = 1 To lista.ListCount
   'jeśli element jest wybrany, dołączamy go do ciągu
   If lista.Selected(i) Then tekst = tekst & "+" & lista.List(i)
Next

'usuwamy początkowy plus
tekst = Mid(tekst, 2, Len(tekst))

'przepisujemy uzyskany ciąg do komórki A1
Range("A1") = tekst

End Sub

 

Mirosław_Janiak
  • Odpowiedział
  • @ Mirosław_Janiak | 02.08.2017
    • 1
    • 7
    • 1
  • 0

Dokładnie tylko za pomocą VBA można to zrobić.

pawel_niemyt
  • Odpowiedział
  • @ pawel_niemyt | 08.11.2017