Jak ewidencjonować faktury korygujące od dnia 1 stycznia 2014 r. dla potrzeb podatku naliczonego?
Jak ewidencjonować faktury korygujące od dnia 1 stycznia 2014 r. dla potrzeb podatku naliczonego?
Serdecznie zachęcam do poniższej lektury, która wyczerpująco opisuje temat. Zgłębiając Ustawę o VAT nie można w sposób jednoznaczny natrafić na odpowiedź. Po kontakcie z KIP (Krajową Informacją Podatkową) odpowiedź jest następująca: "prosimy kierować się zapisami art. 86 szczególnie ust. 10a":
http://www.vat.pl/aktualnosci-podatkowe/2401-klopotliwe-ujmowanie-faktur-korygujacych-w-2014-r-9770/
Od 1 stycznia 2014 obowiązują następujace przepisy:
Art. 86 ust. 19a Znowelizowanej ustawy o VAT:
Podatnik ma obowiązek skorygowania (zmniejszenia) podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym korekta faktury została otrzymana, chyba że podatnik nie odliczył jeszcze VAT naliczonego – wtedy korektę uwzględnia się w tym okresie, w którym odliczany jest VAT naliczony.
Art. 86 ust. 19b Znowelizowanej ustawy o VAT:
Jeśli nabywca nie potwierdził sprzedawcy, iż odebrał korektę, a z posiadanej dokumentacji wynika, że wie na jakich warunkach transakcja została zrealizowana (zgodnie z fakturą korygującą), podatnik obowiązany jest do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym dowiedział się o warunkach, na jakich transakcja została zrealizowana.