Jak do jednego arkusza przenieść dane pochodzące z kilku takich samych plików? Plik zawiera listę nazwisk pracowników oraz kolumny, do których pracownicy wpisują uzyskiwane wyniki. Każdy pracownik wpisuje informacje tylko przy swoim nazwisku.
Jak do jednego arkusza przenieść dane pochodzące z kilku takich samych plików? Plik zawiera listę nazwisk pracowników oraz kolumny, do których pracownicy wpisują uzyskiwane wyniki. Każdy pracownik wpisuje informacje tylko przy swoim nazwisku.
Możliwe rozwiązanie polega na zastosowaniu odwołań 3W. Otwieramy wszystkie pliki oraz dodatkowy, w którym będziemy zbierać informacje z pozostałych plików.
W celu uzyskania podsumowania danych liczbowych można skorzystać z funkcji =SUMA().
Wykonuje się to następująco:
Można spróbować również polecenia Dane->Konsoliduj lub zastosować tabelę przestawną dla wielu zakresów konsolidacji.
Oto wynik połączenia danych z użyciem odwołań 3W:
SUMA wartości
ZŁĄCZ.TEKSTY - połączone teksty z kolumny D
A czy można jakoś scalić dane z kilku plików w jeden plik Excela?
Mam kilkadziesiąt plików o podobnej strukturze, a w każdym po kilkadziesiąt rekordów. Jak je scalić w jeden plik zawierający wszystkie rekordy?
Szanowny Szymonie.
"A co to właściwie znaczy odwołanie 3W"?
Odwołanie 3W to takie odwołanie w Excelu, gdzie podana zostaje nazwa pliku (wraz ze ścieżką dostępu do pliku), następnie nazwa arkusza z danymi i na koniec dopiero adres komórki. Czyli w sumie 3 wymiary [plik] arkusz!komórka.
Pozdrawiam.
Michał Zieliński