Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 2
  • 2
  • 85

Odpowiedzi (2)

  • 0

To zależy od tego, na co pozwala dana wersja próbna (czy ma okrojone funkcjonalności) oraz przez jaki okres można z niej korzystać.

A_P
  • Odpowiedział
  • @ A_P | 09.03.2014
    • lider
    • laureat
    • 28
    • 12
    • 34
  • 9

Panie Krystianie.

To zależy od przyjętego modelu biznesowego. Proszę zwrócić uwagę, że często produkty demonstracyjne / próbne są bezpłatne. Mają wtedy albo 1) okrojoną funkcjonalność 2) określony, zazwyczaj krótki czas użytkowania.

Taki produkt służy nam wtedy jako element strategii sprzedażowej, przy założeniu, że produkt jest na tyle ciekawy i wartościowy, że użytkownik po skorzystaniu z wersji demonstracyjnej będzie chciał dalej z niego korzystać (wersja czasowa) lub będzie chciał zwiększyć funkcjonalność (wersja demo  z niektórymi elementami zablokowanymi). Przy założeniu, iż program próbny będzie miał okrojoną funkcjonalność, należy bardzo zadbać o to, by funkcje, które są niedostępne były w wyrazisty i dokładny sposób przedstawione, ba - a nawet zareklamowane w produkcie!

Teraz nasuwa się wniosek, że przy wycenie wersji demonstracyjnej możemy przyjąć kryterium 1) za darmo 2) za mniejszą kwotę niż program w wersji pełnej. Jeśli nasz produkt ma na rynku darmową konkurencję, myślę, że lepszym rozwiązaniem byłaby dystrybucja za darmo, ponieważ dużo osób może z założenia ominąć nasz program. Jeśli program jest typowo niszowy, a na rynku jest mała konkurencja, możemy pozwolić sobie na pobranie opłaty, ale dobrym pomysłem jest później obniżenie kwoty produktu pełnego o kwotę za wersję demonstracyjną.

Jeśli któryś z wątków wypowiedzi wymaga rozwinięcia, proszę wskaż go.
Jeśli moja odpowiedź usatysfakcjonowała Cię, poinformuj mnie o tym korzystając z przycisków:Użyteczne, Przydatne lub Inspirujące.

Pozdrawiam.
Artur.

  • Odpowiedział
  • @ | 10.03.2014
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII