Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 1
  • 3.2K

Przygotowuję dane do analizy. Otrzymuję wykazy w podobnym układzie, jak tabela np. w Accessie. Muszę usuwać za każdym razem powtarzające się wiersze. Warunek jest taki, że cały wiersz musi być dokładnie taki sam, by usunąć powtórzenia i pozostawić tylko pojedyncze wiersze z informacjami. Czy w Excelu 2010 można wykonać coś takiego automatycznie? Dotychczas filtrowałem dane i kasowałem wiersze ręcznie, co zabiera dużo czasu.

Jak można to usprawnić?

  • Zapytał
  • @ | 08.03.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII

Odpowiedź (1)

  • 5

Potrafi to wykonać np. narzędzie Usuń duplikaty. Również podobna opcja występuje w filtrze zaawansowanym. Łatwiej to będzie jednak wykonać za pomocą polecenia Dane -> Usuń duplikaty.

Będą do tego potrzebne:

  • przykładowy zestaw danych
  • Usuń duplikaty

Krok 1

Zaznaczamy dane, z których będziemy usuwać powtarzające się wiersze.

 

 

Czerwone obramowanie wskazuje dokładne położenie duplikatów - czyli w tym samym dniu mamy te same wartości - 2014-03-08 i wartość 235.

Krok 2

Uruchamiamy polecenie Dane -> Usuń duplikaty.

Krok 3

Zaznaczamy:

  • Moje dane mają nagłówki (w tym przypadku mają)
  • Wskazujemy nazwy kolumn, których zawartość musi być identyczna, by uznać wiersz za duplikat
  • Naciskamy OK

 

Po zatwierdzeniu polecenia zostaje wyświetlone podsumowanie. W tym przypadku istniał tylko jeden wiersz powtarzający się w całości.

 

Taaaa Daaaaa

  • Odpowiedział
  • @ | 09.03.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII