Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 2
  • 6
  • 511

W jaki sposób wycenić wartość strony internetowej na potrzeby bilansu? Co wziąć pod uwagę - poniesione koszty na jej stworzenie, czy też przychody jakie generuje? Jeśli wyceniać na podstawie poniesionych kosztów, to w jakim okresie - ostatni rok, dwa czy od początku jej istnienia? Jeżeli jednak brać pod uwagę przychody, to jak je wyceniać, jeśli strona ma charakter jedynie informacyjny? Oczywiście istnieje szereg wskaźników finansowych, ale które można w tym przypadku zastosować?

A_P
  • Zapytał
  • @ A_P | 06.03.2014
    • lider
    • laureat
    • 28
    • 12
    • 34

Odpowiedzi (2)

  • 0

Jest to dość ogólne pytanie i odpowiedź na nie różnić się będzie w zależności od firmy, na potrzebę której taka strona funkcjonuje. Koszt zaprojektowania i przygotowania strony WWW to czynnik niemal zawsze obecny i prosty w wyliczeniu, podobnie jak utrzymanie (koszty serwera, wynagrodzenie dla osób administrujących stroną, pozyskiwanie treści na nią). Natomiast nie każda strona ma na celu bezpośrednie generowanie przychodu, a nawet jeśli ma przekładać się na zwiększanie przychodów przedsiębiorstwa (np. blog tematyczny służący pozycjonowaniu sklepu internetowego), nie zawsze taki przychód możliwy dzięki tej stronie da się obliczyć.

Sugeruję więc w pierwszej kolejności określić charakter i przeznaczenie strony, a następnie zastanowić się, w jaki sposób można te cele mierzyć.

  • Odpowiedział
  • @ | 10.03.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
  • 0

Pod względem odwiedzin strony, unikalnych użytkowników i ogólnej popularności strony można posłużyć się kalkulatorami wycen stron np.:

http://www.speedtest.pl/wycena

Należy jeszcze pamiętać, że na cenę wpływa nazwa domeny; www.PIZZA.pl na pewno będzie podnosić wartość strony bardziej niż www.PIZZA-KRAKOW.pl

  • Odpowiedział
  • @ | 06.03.2015
  • TRENER ALTKOM AKADEMII