Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 3
  • 3
  • 78

Witam.

Sytuacja następująca:

Mamy urządzenie wielofunkcyjne Ricoch Aficio MP C3300.

Po przeniesieniu danych na serwer plików na Windows Serwer 2012 (Domena) nie jesteśmy wstanie skonfigurować skanowania poprzez SMB.

Użytkownik w domenie, który służy do konfiguracji urządzenia jest założony. Są też prawidłowo nadane uprawnienia na udział oraz folder.

Nie ma problemu jeśli stworzymy udział na stacjach roboczych Domeny, ale na serwerze nie idzie.

Wcześniejszy serwer stał na Windows 2008 i na innej domenie i nie było problemu ze skanowaniem do udziału sieciowego.

Nie wiem czy z tym tematem powinienem się zwrócić do Administratora nadrzędnego odpowiedzialnego za domenę, czy jednak mogę coś zdziałać po swojej stronie na serwerze.

Firewalle są powyłączane.

Nie mamy już w zespole pomysłu. W ostateczności będziemy zmuszeni zakładać na komputerach użytkowników foldery i bawić się w ich udostępnianie oraz konfigurować dla każdego z osobna na urządzeniu ustawienia.

 

Pozdrawiam.

Marcin_Grabowski
  • Zapytał
  • @ Marcin_Grabowski | 23.03.2016
    • 4
    • 1
    • 5
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedzi (3)

  • 12

Niestety problem leży w wersji protokołu SMB. Server 2012 korzysta z SMB v3, ten Ricoh prawdopodobnie maksymalnie v2. Widzę 2 rozwiązania:

- upgrade firmware Ricoh (opcja płatna),

- wymuszenie na serwerze korzystania z SMB v2: (https://support.microsoft.com/en-us/kb/2696547)

Łukasz_Chłap
  • Odpowiedział
  • @ Łukasz_Chłap | 24.03.2016
    • lider
    • laureat
    • ekspert
    • 7
    • 37
    • 12
Komentarze
Z takim kłopotem spotkasz się też w przypadku Windows 10.
Skomentował : @ Łukasz_Chłap ,24.03.2016
  • 7
  • 37
  • 12
Dzięki.
Skomentował : @ Marcin_Grabowski ,30.03.2016
  • 4
  • 1
  • 5
  • 3

Spotkałem się niedawno z takim samym problemem. Najprostszym rozwiązaniem jest instalacja serwera FTP (używam Filezilli) i wysyłanie skanów przez FTP.

Kamil_Bielecki
  • Odpowiedział
  • @ Kamil_Bielecki | 08.04.2016
    • 3
    • 0
    • 0
  • 3

Jeśli chodzi o urządzenie RICOCHa, które miało problem, to faktycznie po aktualizacji softu sytuacja się rozwiązała. 

Co do ustawień SMB v2 i v3 na Serwerze 2012, to obie wersje korzystają z tych samych bibliotek dlatego włączenie 3 równoznaczne jest z włączeniem 2. To samo tyczy się wyłączenia. 

Nie sprawdzałem kwestii SMB v1 bo wcześniej zaktualizowano nam soft w RICOCHu. Z Konicą Minoltą BIZHUB nie ma problemów.

Pozdrawiam.

Marcin_Grabowski
  • Odpowiedział
  • @ Marcin_Grabowski | 08.04.2016
    • 4
    • 1
    • 5