Witam wszystkich.
Stworzyłem proste makro w VBA, które ma za zadanie zautomatyzować proces tworzenia e-maili dla zapytań ofertowych.
Makro wykonuje następujące operacje:
1) Otwiera plik RawDataExport.xml (który zawsze zapisywany jest w folderze C:\Quotation Order) i kopiuje dane.
2) Wkleja skopiowane dane do pliku z makro, do zakładki RawData.
3) Przechodzi do zakładki Quotation i ustawia nagłówki. Następnie przenosi interesujące nas dane z zakładki RawData do zakładki Quotation i tworzy tabelę. Efekt wygląda następująco:
- RawData:
- Quotation:
4) Następnie makro wywołuje user form, z którego użytkownik wybierze klienta, do którego ma być dostawa.
5) PO wybraniu klienta tworzony jest e-mail w Outlook'u.
To co chciałbym osiągnąć, to automatyczne wklejanie stworzonej tabeli do treści e-mail'a. Z zaznaczeniem, że ilość rzędów może się zmieniać. Może to być, na przykład zapytanie ofertowe do zamówienia, które ma 30 linii.
Zatem e-mail mógłby wyglądać następująco:
W załączniku znajduje się zarówno makro jak i plik RawDataExport. Proszę jednak zwrócić uwagę na to, że QUORUM nie pozwoliło mi załączyć pliku w formacie XML więc załącznik jest w formacie XLS.
Z góry dziękuję za pomoc.
Załączniki
- RequestForQuotation-MACRO.xlsm ( 37K )
- RawDataExport.xls ( 32K )