Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 0
  • 728

Witam wszystkich.

Stworzyłem proste makro w VBA, które ma za zadanie zautomatyzować proces tworzenia e-maili dla zapytań ofertowych.

Makro wykonuje następujące operacje:

1) Otwiera plik RawDataExport.xml (który zawsze zapisywany jest w folderze C:\Quotation Order) i kopiuje dane.

2) Wkleja skopiowane dane do pliku z makro, do zakładki RawData.

3) Przechodzi do zakładki Quotation i ustawia nagłówki. Następnie przenosi interesujące nas dane z zakładki RawData do zakładki Quotation i tworzy tabelę. Efekt wygląda następująco:

 

  • RawData:

 

 

  • Quotation:

 

 

4) Następnie makro wywołuje user form, z którego użytkownik wybierze klienta, do którego ma być dostawa.

5) PO wybraniu klienta tworzony jest e-mail w Outlook'u.

 

 

To co chciałbym osiągnąć, to automatyczne wklejanie stworzonej tabeli do treści e-mail'a. Z zaznaczeniem, że ilość rzędów może się zmieniać. Może to być, na przykład zapytanie ofertowe do zamówienia, które ma 30 linii. 

Zatem e-mail mógłby wyglądać następująco:

 

 

W załączniku znajduje się zarówno makro jak i plik RawDataExport. Proszę jednak zwrócić uwagę na to, że QUORUM nie pozwoliło mi załączyć pliku w formacie XML więc załącznik jest w formacie XLS.

Z góry dziękuję za pomoc.

Załączniki

  • xlsm

    RequestForQuotation-MACRO.xlsm ( 37K )
  • xls

    RawDataExport.xls ( 32K )
Dawid_Piwowarski
  • Zapytał
  • @ Dawid_Piwowarski | 23.10.2015
    • 2
    • 0
    • 1

Odpowiedź (1)

  • 0
Michał_Seremet
  • Odpowiedział
  • @ Michał_Seremet | 03.06.2016
    • 6
    • 2
    • 12