Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 2
  • 4
  • 5.8K

Posiadam w pojedynczym arkuszu dane do dalszej analizy. Niestety w raporcie jaki jest generowany przez nasz system dane powtarzają się wielokrotnie. Potrzebuję usunąć zduplikowane wiersze, tak by można było dokonać analizy danych z wykorzystanym tabeli przestawnej.

Uczestnik szkolenia
  • Zapytał
  • @ Uczestnik szkolenia | 07.10.2013

Odpowiedzi (2)

  • 4

W celu usunięcia powtarzających się danych potrzebujemy:

  • arkusz z danymi,
  • polecenie Usuń duplikaty.

 Mając dane i Excela od wersji 2007, pozostaje pozbyć się zbędnych rekordów:

  • uaktywniamy pojedynczą komórkę w zakresie danych:

 

 

 

 

  • z zakładki Dane, w grupie Narzędzia danych naciskamy na przycisku Usuń duplikaty:

 

 

 

 

  • w oknie dialogowym możemy ewentualnie odznaczyć nazwy kolumn, które nie mają wpływu na to, czy uznajemy jakiś wiersz za zduplikowany i naciskamy przycisk OK:

 

 

 

 

  • wyświetlony zostaje komunikat, z informacją o liczbie usuniętych duplikatów oraz pozostałych unikalnych rekordów:

 

 

 

W efekcie uzyskujemy zakres zawierający wyłącznie unikalne rekordy.

 

 

W Excelu w wersji 97-2003, usuwanie duplikatów jest możliwe z wykorzystaniem filtra zaawansowanego.

  • Odpowiedział
  • @ | 07.10.2013
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
  • 6

To, żeby użytkownicy wersji 2003 też mogli pozbyć się powtarzających danych małe uzupełnienie, ponieważ narzędzie usuń duplikaty pojawiło się dopiero w wersji 2007 to w starszej wersji można wykorzystać Filtry zaawansowane.

A oto jak to zrobić:

Dane wejściowe:

 

 

Należy wybrać polecenie : DANE/FILTR/FILTR ZAAWANSOWANY.

A w nim:

 

 

Jeżeli oryginalna tabela ma pozostać bez zmian to należy wskazać polecenie "Kopiuj w inne miejsce" i koniecznie "tylko unikatowe rekordy".

Ponieważ nie planujemy żadnego filtrowania kryteria można pozostawić puste.

Oto rezultat:

 

 

  • Odpowiedział
  • @ | 09.10.2013
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII