Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedzi (2)

  • 6

Panie Tomaszu.

Żeby zabezpieczyć obszar tabelki przed wprowadzeniem niepożądanych danych, warto użyć polecenia Poprawność Danych ze wstążki Dane. Polecenie to pozwala ustanowić reguły, które muszą być spełnione przez dane, żeby Excel "przyjął je" do komórki. Przykładowo w kolumnie Liczba Porządkowa warto ustalić regułę, która nie pozwoli wprowadzać tam liczb ujemnych i ułamkowych. W kolumnie Data Zamówienia warto ustalić, że dozwolona jest jedynie data z konkretnego przedziału dat - dzięki temu nikt nie wprowadzi tam przez pomyłkę nazwy miasta ani nazwiska klienta.

Pozdrawiam.
Andrzej Słodownik.

  • Odpowiedział
  • @ | 23.09.2013
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
  • 6

W ramach uzupełnienia dodam, że stosowanie narzędzia poprawność danych nie jest pozbawione wad, gdyż dane sprawdzone są tylko w momencie ich wprowadzania do komórki, i jeżeli wartość zostanie skopiowana z innego zakresu, który takiego ustawienia nie ma razem z wartością skopiowane zostanie również ustawienie sprawdzania poprawności.

Oto sposób jak odszukać takie błędne wpisy.

Przy założeniach, że dla ilości godzin stworzyliśmy ograniczenie, że mogą to być tylko wartości z przedziału od 0 do 10.

 

 

Jeżeli ktoś skopiuje wartość z komórki która ograniczeń nie ma, Excel nie zareaguje i nie poinformuje o błędnym wpisie.

 

 

Pierwszym krokiem do odszukania nieprawidłowych wartości jest przywrócenie dla wszystkich komórek z zakresu ustawień sprawdzania poprawności. poprzez ich zaznaczenie oraz zgodnie z komunikatem zastosowanie reguły do wszystkich komórek, które jej nie mają.

 

 

 

Po przywróceniu ustawień pozostaje nam tylko wybrać polecenie z karty "DANE".

Poprawność danych/ Zakreśl nieprawidłowe dane.

 

 

I oto Efekt, Excel odszuka za nas wszystkie nieprawidłowe wpisy:

 

  • Odpowiedział
  • @ | 31.10.2013
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII