Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedź (1)

  • 6

Panie Marku.

Zabezpieczanie danych w Excelu to proces dwuetapowy. Na początku musimy zaznaczyć komórki, które mają być dostępne dla użytkownika, wypełniającego formularz. W okienku formatowania komórki należy dla takich komórek wyłączyć opcję Zablokowane. Domyślnie wszystkie komórki Excela są zablokowane. Drugim etapem jest włączenie ochrony arkusza (wstążka Recenzja, przycisk Chroń arkusz). W okienku dialogowym, jakie teraz się pojawi należy pozostawić jedynie zaznaczoną opcję zezwalania na edytowanie zablokowanych komórek. Pozostałe opcje lepiej pozostawić niezaznaczone. Dodatkowo jeszcze warto wymyślić hasło, bez znajomości którego nie da się zdjąć ochrony. I od tej chwili dostępne do wprowadzania danych będą jedynie komórki, które udostępniliśmy.

Pozdrawiam.
Andrzej Słodownik.

  • Odpowiedział
  • @ | 23.09.2013
  • TRENER ALTKOM AKADEMII