Posiadam arkusz Excel z obliczeniami, które wykonywane są na dużej tabeli (do 100 tys. rekordów). Poszczególne zakładki stanowią podsumowania i wykresy, które wyliczane są z zakładki z danymi.
Polecono mi stworzyć kilkanaście baz z tymi samymi obliczeniami, jednak zakładka z danymi (w tym samym formacie) będzie zawierała inne dane. Wiem, że wygodne byłoby oddzielenie danych od części analitycznej Excela. Dane te muszą jednak istnieć w zakładce, ponieważ makra w poszczególnych zakładkach włączają filtr. Chciałbym również, aby po zakończeniu pracy arkusz był kopiowany i zapamiętywany w zewnętrznym pliku, źródle danych.
Jak w prosty i efektywny sposób wykonać w VBA ładowanie i podmienianie danych w takiej zakładce danych z innego arkusza. Excel zawierającego tylko dane? Czy wystarczy stworzyć makro, które skopiuje do aktywnego skoroszytu zakładkę z danymi, a następnie po zakończeniu pracy skopiuje je z powrotem do zewnętrznego pliku?
Pozdrawiam serdecznie.
Jacek Kotowski.