Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedź (1)

  • 12

Istnieje taka możliwość. By to wykonać potrzebujemy:

  • przycisk uruchamiający kreatora tabel przestawnych (jak go dodać do paska narzędzi Szybki dostęp, dowiesz się tutaj)
  • prawidłowo przygotowane dane w różnych arkuszach.

Jeżeli mamy zamiar konsolidować dane z kilku arkuszy za pomocą tabeli przestawnej, arkusze powinny:

  • posiadać jednolity układ
  • dane muszą mieć postać tabel krzyżowych - pierwsza kolumna musi zawierać etykiety wierszy, pierwszy wiersz etykiety kolumn, wartości znajdują się na skrzyżowaniu wiersza z kolumną.

Przykład

Mamy zebrane wyniki oddziałów przedsiębiorstwa za kolejne miesiące z trzech lat z różnych oddziałów.
Podsumowania umieszczone zostały w trzech oddzielnych arkuszach.

Rok 2013

 

Rok 2012

 

Rok 2011

 

Naciskamy dodany wcześniej przycisk, uruchamiający kreatora tabel przestawnych



W pierwszym kroku kreatora należy zaznaczyć opcję Wiele zakresów konsolidacji oraz wybrać rodzaj raportu, jaki chcemy uzyskać.


 
W kroku 2a kreatora zaznaczamy liczbę pól strony, które później będą służyły jako pole do filtrowania naszej tabeli przestawnej. W przykładzie zostało zastosowane jedno pole strony. Maksymalna liczba pól strony to 4.

 

Po naciśnięciu na przycisku Dalej przechodzimy do kroku 2b.



W kroku tym dodaje się kolejne zakresy do konsolidacji, wskazując je na kolejnych arkuszach i naciskając przycisk Dodaj.
UWAGA
W podsumowaniu roku 2011 występują tylko 2 nazwy oddziałów oraz dane za 6 miesięcy. Nalezy zaznaczyć zakres danych, bez pustych komórek.



Po dodaniu wszystkich zakresów do konsolidacji przechodzimy do 3 kroku kreatora.



Wskazujemy, gdzie ma zostać umieszczony raport tabeli przestawnej i naciskamy przycisk Zakończ.
W przykładzie raport trafia do nowego arkusza.



Tabela przestawna gotowa.
 

  • Odpowiedział
  • @ | 25.06.2013
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
Komentarze