Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedź (1)

  • 6

Oczekiwany efekt można uzyskać wykonując dwa kroki:

  1. Tworząc własny szablon alertu.
  2. Tworząc powiązanie między szablonem a listą.

 

Krok 1:

Własny szablon alertu tworzymy, kopiując i dostosowując plik alerttemplates.xml  znajdujący się w ścieżce $SHAREPOINT_ROOT$\TEMPLATE\XML
(C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Web Server Extensions\14\TEMPLATE\XML). Po dostosowaniu szablonu należy pamiętać o zaktualizowaniu listy szablonów alertów na serwerze
np. za pomocą operacji STSADM updatealerttemplates.

Krok 2:

Powiązanie między listą a szablonem alertu może być wykonane na trzy sposoby, tzn. dowiązanie do typu listy, instancji listy lub typu zawartości.
Ponieważ pytanie dotyczy konkretnej listy czyli instancji należy posłużyć się modelem obiektowym i zmodyfikować właściwość AlertTemplate dla obiektu SPList reprezentującego instancję.

Przykładowy skrypt, modyfikujący szablon alertu na konkretnej liście:

$siteUrl = 'site url'
$listName = 'list name'
$alertTemplate = 'Alert template'

$contentService = [Microsoft.SharePoint.Administration.SPWebService]::ContentService
$AlertsTemplateCollection =  new-object Microsoft.SharePoint.SPAlertTemplateCollection($contentService)

$gc = Start-SPAssignment
$web = $gc | Get-SPWeb $siteUrl 
$list = $web.lists[$listName]
$list.AlertTemplate = $AlertsTemplateCollection[$alertTemplate]
$list.Update()
Stop-SPAssignment –Identity $gc

 

Do uruchomienia skryptu potrzebny jest Snap-in PowerShell dla SharePoint (np. z SharePoint Management Shell) oraz wprowadzenie w 3 pierwszych linijkach niezbędnych danych:

  1. $siteUrl = 'adres witrynyl'.
  2. $listName = 'nazwa listy'.
  3. $alertTemplate = 'szablon alertów'.

 

 

  • Odpowiedział
  • @ | 01.04.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
Komentarze