Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 0
  • 30

Witam serdecznie.

Planuję rozpoczęcie firmy i choć jeszcze nie jest zarejestrowana to przygotowując się do niej ponoszę spore wydatki. Czy przygotowując się do rozpoczęcia działalności (zakupy sprzętu) powinienem już zarejestrować działalność?  Jeśli nie, to czy moje wydatki będę mógł wpisać w koszty po jej rozpoczęciu?

  • Zapytał
  • @ | 19.08.2015
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII

Odpowiedź (1)

  • 0

Art. 2 ustawy o swobodzie gospodarczej definiuje działalność gospodarczą jako działalność przede wszystkim zarobkową - swoją działalność powinieneś zatem zarejestrować przed podjęciem działań mających na celu bogacenie się.

Oczywiście możesz ująć w swoich kosztach wydatki poniesione przed rozpoczęciem działalności. Pamiętaj przy tym jednak o kilku zasadach:

1. Definicję kosztu uzyskania przychodu określa szczegółowo ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w art. 22 - "Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23" - co znaczy, że poniesione przez Ciebie wydatku muszą być połączone bezpośrednio z możliwością wykonywania przez Ciebie zadań działalności gospodarczej np. bez zakupionego komputera, nie mógłbyś wykonywać swoich zadań.

 

2. Pamiętaj aby odpowiednio udokumentować poniesione przez Ciebie koszty. Potwierdzeniem mogą być faktury (zarówno VAT i bez VAT, faktury i noty korygujące), dowody opłat pocztowy, potwierdzenia przelewów bankowych itp.

  • Odpowiedział
  • @ | 19.08.2015
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII