Przypadkowo zostały usunięte wpisy SRV z serwera DNS obsługującego kontroler domeny Active Directory. W jaki sposób można je przywrócić?
Przypadkowo zostały usunięte wpisy SRV z serwera DNS obsługującego kontroler domeny Active Directory. W jaki sposób można je przywrócić?
Należy zrestartować usługę NETLOGON.
Powyższa odpowiedź jest jak najbardziej prawidłowa, ale według założeń naszego portalu wymaga uzupełnienia.
Rekordy lokalizacji usługi (SRV) są wymagane do odnajdywania kontrolerów domen usługi Active Directory. Są one najczęściej tworzone automatycznie podczas instalacji usługi oraz automatycznie uaktualniane (jeśli strefa jest dynamiczna). Jeśli w domenie AD są wykorzystywane inne serwery DNS niż Microsoft można rekordy również tworzyć ręcznie, albo wykorzystać plik Netlogon.dns do ich utworzenia. Plik ten jest tworzony w trakcie instalacji usługi Active Directory zawiera rekordy SRV i inne rekordy niezbędne do korzystania z usługi Active Directory. Znajduje się on w folderze główny_katalog_systemowy\System32\Config.
Bez rekordów SRV w czasie korzystania z usług AD pojawiają się komunikaty „nie znaleziono domeny”.
Rekordy SRV są wykorzystywane w czasie:
rys. 1 Rekordy SRV w konsoli DNS
Rekord SRV określa usługę świadczoną przez serwer dla domeny i posiada następujące pola:
rys. 2 Przykładowy rekord SRV