Mój ISP (MultiMedia) dostarcza do mnie następujące usługi: TV, Internet i telefon. Internet oraz telefon podpięte są przez modem Cisco. ISP przyznaje statycznie jeden adres IP. Za modemem Cisco podpiąłem router Wi-Fi i odpowiednio skonfigurowałem. Komputer stacjonarny oraz urządzenia Wi-Fi korzystają z Internetu bez problemu. Po paru minutach od podpięcia routera pojawia się następujące zjawisko: próba dodzwonienia się na telefon stacjonarny jest niemożliwa - słychać komunikat "połączenie z abonentem jest niemożliwe, proszę sprawdzić numer". Gdy chcemy z telefonu zadzwonić "na miasto", zamiast wolnego sygnału jest cisza albo sygnał zajętości. Telefon jest podpięty do modemu zwykłym kablem telefonicznym. Dodam, że w drugiej lokalizacji mam analogiczną konfigurację i takie zjawisko nie występuje (UPC jest ISP). Co powoduje takie zjawisko? Czy może gdzieś trzeba założyć jakiś filtr sygnału? Czy router i modem mogą się zakłócać? Testowałem na dwóch różnych routerach (dobrej klasy) i efekt był niestety taki sam.