Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 0
  • 1
  • 109

Mój ISP (MultiMedia) dostarcza do mnie następujące usługi: TV, Internet i telefon. Internet oraz telefon podpięte są przez modem Cisco. ISP przyznaje statycznie jeden adres IP. Za modemem Cisco podpiąłem router Wi-Fi i odpowiednio skonfigurowałem. Komputer stacjonarny oraz urządzenia Wi-Fi korzystają z Internetu bez problemu. Po paru minutach od podpięcia routera pojawia się następujące zjawisko: próba dodzwonienia się na telefon stacjonarny jest niemożliwa - słychać komunikat "połączenie z abonentem jest niemożliwe, proszę sprawdzić numer". Gdy chcemy z telefonu zadzwonić "na miasto", zamiast wolnego sygnału jest cisza albo sygnał zajętości. Telefon jest podpięty do modemu zwykłym kablem telefonicznym. Dodam, że w drugiej lokalizacji mam analogiczną konfigurację i takie zjawisko nie występuje (UPC jest ISP). Co powoduje takie zjawisko? Czy może gdzieś trzeba założyć jakiś filtr sygnału? Czy router i modem mogą się zakłócać? Testowałem na dwóch różnych routerach (dobrej klasy) i efekt był niestety taki sam.

[Deleted User]
  • Zapytał
  • @ [Deleted User] | 13.02.2015
Komentarze (4)
Cześć Mikołaju, czy dobrze rozumiem że aparat telefoniczy jest podpięty bezpośrednio do modemu Cisco?
Skomentował : @ Artur_Gaweł ,18.02.2015
  • 2
  • 2
  • 13
Tak, czterożyłowy, telefoniczny, płaski kabel. Modem CISCO EPC3208, gdyby miało to znaczenie. :)
Skomentował : @ [Deleted User] ,18.02.2015
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne