Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 5
  • 7
  • 414

Witam wszystkich.

Mam następujący problem: jak w oknie przeglądarki wypełnię pole Search this site w celu wyszukania elementu, to otrzymuję komunikat:

Nothing here matches your search
Suggestions
  • Make sure all words are spelled correctly.
  • Try different search terms.
  • Try more general search terms.
  • Try fewer search terms.
  • Try these tips for searching.

Dodam, że Search Service Application jest skonfigurowane zgodnie z wszelkimi dostępnymi instrukcjami i Crawler działa poprawnie - indeksuje bazę i zwraca wyniki. Nie działa tak jakby odwołanie do wyników Crawlera poprzez samą web application.

Sebastian_Wasilewski
  • Zapytał
  • @ Sebastian_Wasilewski | 15.10.2014
    • 4
    • 3
    • 8

Odpowiedzi (5)

  • 3

Proszę upewnić się, czy:

  1. Witryna nie jest wyłączona z indeksowania ani poszukiwany element (jego lokalizacja) nie są wyłączone z wyszukiwania.
  2. Zostało wykonane pełne indeksowanie (full crawl) dla źródła zawierającego witrynę.
  3. Log Crawlera nie zawiera błędów dostępu do tej lokalizacji.
  4. Domyślne konto dostępu do zawartości (Default Content Access Account) ma dostęp do witryny.
  • Odpowiedział
  • @ | 16.10.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
  • 0

Crawler działa zupełnie poprawnie. Wykonuje się zarówno full crawl jak i incremental crowl.

Wyniki indeksowania można przeszukiwać:

1. Klikam na crawl log w CA.

2. Klikam na liczbę itemów zindeksowanych z powodzeniem - liczba w kolumnie Success.

3. Otwiera mi się Search Service Application: Crawl Log - URL.

4. W polu Type a URL or host name. Use the * character as a wildcard wpisuję coś do wyszukania.

5. W wyniku otrzymuję wszystkie adresy URL z poszukiwaną frazą.

Jednak kiedy to samo słowo kluczowe wpiszę w pole Search this site, otrzymuję komunikat taki jak zaprezentowałem. 

Sebastian_Wasilewski
  • Odpowiedział
  • @ Sebastian_Wasilewski | 16.10.2014
    • 4
    • 3
    • 8
  • 3

W takim razie proszę:

  1. Sprawdzić, czy farma posiada zainstalowane SP1, a jeżeli tak, czy jest zainstalowana poprawka March 2014 PU for SharePoint Foundation 2013 (SP1 wprowadził problemy związane ze składnikiem Web Part wyszukiwania w SharePoint Foundation 2013).
  2. Utworzyć witrynę w szablonie centrum wyszukiwania (Search Center) i sprawdzić w wynikach wyszukiwania, czy pojawia się poszukiwana zawartość.
  • Odpowiedział
  • @ | 16.10.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
  • 0

Witam.

Nie mamy jeszcze zainstalowanego SP1 i na razie nie możemy go zainstalować.

Kłopoty zaczęły się kiedy przypadkowo zostały zmienione w domenie hasła użytkowników używane przez SharePoint.

Po tej operacji pozmienialiśmy hasła na aktualne dla wszystkich managed accounts. Potem były chwilowe problemy z Crawlerem, ale po zmianie hasła Crawler znowu ruszył, jednak prezentacja wyników w witrynie SP już nie.

Sebastian_Wasilewski
  • Odpowiedział
  • @ Sebastian_Wasilewski | 17.10.2014
    • 4
    • 3
    • 8
Komentarze
Aby uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości zalecam skonfigurować Managed Accounts - SharePoint sam będzie dbał o zmiany haseł dla tych konta.

Zaleca się utworzenie kilku kont serwisowych, które będą wykorzystywane przez usługi SharePoint

Zachęcam do:

http://absolute-sharepoint.com/2013/01/sharepoint-2013-service-accounts-best-practices-explained.html

http://blogs.technet.com/b/wbaer/archive/2010/04/11/managed-accounts.aspx
Skomentował : @ zeair ,25.10.2014
  • 3
  • 1
  • 1
  • 3

W podanym przypadku problemów należy poszukiwać w innym miejscu - pomiędzy komponentami crawl, index, a query. Zakładam, że dla puli aplikacji komponentu Query and Site Settings hasło zostało zaktualizowane, więc pozostaje poszukiwanie informacji w logach ULS.
Aby ułatwić znalezienie źródła problemu, można podnieść poziom szczegółowości logowania diagnostycznego w kategorii SharePoint Foundation Search na czas diagnozowania problemu.

W celu izolacji problemu, należy wykonać 3 kroki:
1. Podnieść poziom szczegółowości logowania w kategorii SharePoint Foundation Search zgodnie z instrukcją w dokumentacji:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee748656(v=office.15).aspx

2. Wygenerować (opcjonalnie) nowy plik logu diagnostycznego poleceniem New-SPLogFile (w SharePoint Management Shell).
3. Ponowić próbę wyszukiwania.
4. Sprawdzić, czy log diagnostyczny zawiera powiązane z usługą wyszukiwania problemy.
5. Koniecznie obniżyć poziom logowania z pkt 1. do poprzedniego stanu.

Jeżeli to nie pomoże - czyli błąd jest na poziomie innym niż komponentu Query - należy przeszukać starsze pliki logu diagnostycznego szukając błędów związanych z kategorią Search o wysokich poziomach istotności (kolumna Level).

Do przeglądania logów polecam jedno z narzędzi typu ULS Log Viewer np:

https://sharepointlogviewer.codeplex.com/

  • Odpowiedział
  • @ | 17.10.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
Komentarze
Czy mógłbym poprosić o wskazówki jak wykonać proponowane przez Pana czynności?
I przede wszystkim chciałbym bardzo Panu podziękować za wsparcie:-)
Skomentował : @ Sebastian_Wasilewski ,17.10.2014
  • 4
  • 3
  • 8
Dodałem wskazówki do odpowiedzi powyżej. Pozdrawiam i życzę powodzenia
Skomentował : @ TRENER ALTKOM AKADEMII ,17.10.2014