Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 3
  • 9
  • 1.9K

Jestem początkującym administratorem wszelkich systemów z rodziny Linux. Zajmuję się wirtualizacją, hostingiem i bazami danych z wykorzystaniem Linuxa. Jakie certyfikaty potwierdzające moje umiejętności powinienem posiadać? Jeśli nie Red Hat, to jakie?

Michal_Parysek
  • Zapytał
  • @ Michal_Parysek | 16.04.2014
    • 12
    • 4
    • 9

Odpowiedzi (3)

  • 7

Odpowiedź na takie pytanie powinna być dostosowana do planu rozwoju kariery. Niemniej jednak, myśląc o wykazaniu swojej profesjonalności jako Administrator systemów Linux, warto sięgnąć po uznany i rozpoznawalny na całym świecie system certyfikacji. Biorąc pod uwagę ilość sprzedanych subskrypcji mój wybór padłby na certyfikację Red Hat. Zachęcam więc do odbycia szkoleń i zdania egzaminów EX200 i EX300 pozwalających na uzyskanie certyfikatu odpowiednio RHCSA i RHCE. Biorąc pod uwagę, iż wykonując obowiązki administratora najczęściej funkcjonuje się w roli 2 linii wsparcia, warto uzupełnić te kompetencje certyfikatem ITIL Foundation, który często jest wymagany na poziomie rekrutacji lub zamknięcia okresu próbnego.

  • Odpowiedział
  • @ | 17.04.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
  • 4

Osobiście polecam RHCE, zdarza się, że na rozmowach kwalifikacyjnych widząc ten certyfikat, rekruterzy odpuszczają sobie testy, pytania i można faktycznie porozmawiać jak równy z równym. Oprócz tego warto mieć kursy potwierdzające znajomość zagadnień bezpieczeństwa, np. CEH - wszystko będzie in plus, co nie oznacza, że należy robić wszystkie certyfikaty.

Kamil_Monticolo
  • Odpowiedział
  • @ Kamil_Monticolo | 05.01.2017
    • 1
    • 0
    • 1
  • 3

Pozwolę sobie na pewną obserwację i mam nadzieję, że coś podpowiem w tej kwestii.