Skuteczny manager sprzedaży
kod szkolenia: HR-MS / SMS_PL_2DWiększość managerów sprzedaży, kiedyś piastowała stanowisko handlowca. Poznali skuteczny proces sprzedaży i obsługi klienta, który niestety nie daje gwarancji w byciu skutecznym managerem sprzedaży. Warsztaty pozwalają trenować tworzenie i prowadzenie zespołu sprzedaży, w taki sposób, aby z pojedynczych handlowców stworzyć zgrany i wspierający się team.
Szkolenie kirowane jest do wszystkich osób zaintersowanych zagadnieniami zarządzania zespołem sprzedaży.
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Rozumie na czym polegają zadania i odpowiedzialności menedżera sprzedaży.
- Potrafi stosować metody zarządzania celowego (np. zarządzanie zorientowane na rezultat).
- Potrafi umiejętnie dobierać członków zespołu do projektów i zadań.
- Potrafi prawidłowo definiować cele oraz komunikować się z zespołem.
- Potrafi udzielać informacji zwrotnej w sposób konstruktywny i profesjonalny.
- Potrafi dobrze radzić sobie z emocjonalnymi reakcjami w sytuacjach trudnych – swoimi i innych.
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania. Mile widziana podstawowa wiedza z zakresu zarządzania i sprzedaży.
Szkolenie – język polski
Materiały – język polski
1. Kim jest Manager Sprzedaży – jego rola, zadania
- Dlaczego jedni managerowie sprzedaży postrzegani są jako przywódcy i cieszą się szacunkiem, a inni nie?
- Moje zachowania liderskie – dobre praktyki / błędy w zachowaniach liderskich.
- Zakres odpowiedzialności i zadań managera sprzedaży.
- Jakich działań oczekuje od managera jego zespół?
- Oczekiwania i potrzeby zespołu w relacji z managerem.
2. Budowanie efektywnego zespołu sprzedażowego
- Poznanie istniejących ról w zespole.
- Rozróżnienie sposobów komunikowania się poszczególnych ról zespołowych.
- Cel ról grupowych – jak je wykorzystać do efektywnej pracy zespołu?
- Dobór ról grupowych do zespołu sprzedaży.
3. Mój styl jako przywódcy zespołu a proces grupowy
- Diagnoza stylu przywództwa uczestników.
- Proces grupowy a mój styl przywództwa – jaki styl przywództwa pomaga w poszczególnych etapach procesu grupowego?
- Kiedy jaki styl przywództwa zastosować?
- „Wczoraj kolega, dziś przełożony” – jakie zagrożenia czyhają na nowo mianowanego managera – sposoby reagowania.
- Ćwiczenia praktyczne.
4. Budowanie motywacji i zaangażowania w sprzedaż
- Postawa managera sprzedaży – dlaczego nie warto dostarczać pracownikom „gotowców”?
- Komunikacja Przełożonego w obliczu:
- dużych zmian
- kryzysu
- rozwiązywania konfliktu
- Samoskuteczność jako wartość motywująca.
- Zaangażowanie pracowników w podejmowanie decyzji, wzbudzanie inicjatywy i samodzielność.
- Techniki i zasady budowania zachowań dojrzałych i samodzielnych u pracownika.
- 3 x O – Obietnice, Oczekiwania, Odpowiedzi – zasady komunikacji w trudnych czasach.
5. Szef Mentor czy Coach?
- Dlaczego powinniśmy rozwijać pracowników?
- Korzyści dla pracownika.
- Korzyści dla zwierzchnika.
- Korzyści dla firmy.
- Automotywacja Przełożonego – w myśl zasady „ryba psuje się od głowy”, o tym jak swoją postawą modelujemy pracowników do rozwoju i zaangażowania.
- Strategia PUSH, czy PULL / Coaching, czy Mentoring – sposoby na rozwój pracowników.
6. Exposé Szefowskie Managera Sprzedaży
- Kręgi wpływu szefa czyli, jak moje zachowania przekładają się na zachowania innych?
- Expose Szefa – narzędzie budowania autorytetu i modelowania zachowań pracowników.
- Cechy osobowości, a expose szefa – wykorzystanie swoich atutów w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego Managera.
7. Proces delegowania w praktyce manager zachęcający do samodzielności
- Jak planować pracę zespołu?
- Proces delegowania – etapy.
- Co mogę delegować, a czego absolutnie nie?
- Komunikat delegowania – jak przedstawić zadanie motywująco dla pracownika? SMART w praktyce.
- Zachowania typu A – czym są i jaki mają wpływ na innych?
- Rozliczanie z delegowanych zadań – zadanie wykonane dobrze lub z błędami / gotowe rozwiązania na udzielenie feedbacku.
- Algorytm rozmowy monitorującej i rozliczającej.