Pobierz kartę szkolenia

Skuteczny manager sprzedaży

kod szkolenia: HR-MS / SMS_PL_2D

Pakiety e-learning

Większość managerów sprzedaży, kiedyś piastowała stanowisko handlowca. Poznali skuteczny proces sprzedaży i obsługi klienta, który niestety nie daje gwarancji w byciu skutecznym managerem sprzedaży. Warsztaty pozwalają trenować tworzenie i prowadzenie zespołu sprzedaży, w taki sposób, aby z pojedynczych handlowców stworzyć zgrany i wspierający się team.

W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.
1 500,00 PLN 1 845,00 PLN brutto

Szkolenie kirowane jest do wszystkich osób zaintersowanych zagadnieniami zarządzania zespołem sprzedaży.

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Rozumie na czym polegają zadania i odpowiedzialności menedżera sprzedaży.
  • Potrafi stosować metody zarządzania celowego (np. zarządzanie zorientowane na rezultat).
  • Potrafi umiejętnie dobierać członków zespołu do projektów i zadań.
  • Potrafi prawidłowo definiować cele oraz komunikować się z zespołem.
  • Potrafi udzielać informacji zwrotnej w sposób konstruktywny i profesjonalny.
  • Potrafi dobrze radzić sobie z emocjonalnymi reakcjami w sytuacjach trudnych – swoimi i innych.

Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania. Mile widziana podstawowa wiedza z zakresu zarządzania i sprzedaży.

Szkolenie – język polski

Materiały – język polski

1. Kim jest Manager Sprzedaży – jego rola, zadania

  • Dlaczego jedni managerowie sprzedaży postrzegani są jako przywódcy i cieszą się szacunkiem, a inni nie?
  • Moje zachowania liderskie – dobre praktyki / błędy w zachowaniach liderskich.
  • Zakres odpowiedzialności i zadań managera sprzedaży.
  • Jakich działań oczekuje od managera jego zespół?
  • Oczekiwania i potrzeby zespołu w relacji z managerem.

2. Budowanie efektywnego zespołu sprzedażowego

  • Poznanie istniejących ról w zespole.
  • Rozróżnienie sposobów komunikowania się poszczególnych ról zespołowych.
  • Cel ról grupowych – jak je wykorzystać do efektywnej pracy zespołu?
  • Dobór ról grupowych do zespołu sprzedaży.

3. Mój styl jako przywódcy zespołu a proces grupowy

  • Diagnoza stylu przywództwa uczestników.
  • Proces grupowy a mój styl przywództwa – jaki styl przywództwa pomaga w poszczególnych etapach procesu grupowego?
  • Kiedy jaki styl przywództwa zastosować?
  • „Wczoraj kolega, dziś przełożony” – jakie zagrożenia czyhają na nowo mianowanego managera – sposoby reagowania.
  • Ćwiczenia praktyczne.

4. Budowanie motywacji i zaangażowania w sprzedaż

  • Postawa managera sprzedaży – dlaczego nie warto dostarczać pracownikom „gotowców”?
  • Komunikacja Przełożonego w obliczu:
    • dużych zmian
    • kryzysu
    • rozwiązywania konfliktu
  • Samoskuteczność jako wartość motywująca.
  • Zaangażowanie pracowników w podejmowanie decyzji, wzbudzanie inicjatywy i samodzielność.
  • Techniki i zasady budowania zachowań dojrzałych i samodzielnych u pracownika.
  • 3 x O – Obietnice, Oczekiwania, Odpowiedzi – zasady komunikacji w trudnych czasach.

5. Szef Mentor czy Coach?

  • Dlaczego powinniśmy rozwijać pracowników?
  • Korzyści dla pracownika.
  • Korzyści dla zwierzchnika.
  • Korzyści dla firmy.
  • Automotywacja Przełożonego – w myśl zasady „ryba psuje się od głowy”, o tym jak swoją postawą modelujemy pracowników do rozwoju i zaangażowania.
  • Strategia PUSH, czy PULL / Coaching, czy Mentoring – sposoby na rozwój pracowników.

6. Exposé Szefowskie Managera Sprzedaży

  • Kręgi wpływu szefa czyli, jak moje zachowania przekładają się na zachowania innych?
  • Expose Szefa – narzędzie budowania autorytetu i modelowania zachowań pracowników.
  • Cechy osobowości, a expose szefa – wykorzystanie swoich atutów w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego Managera.

7. Proces delegowania w praktyce manager zachęcający do samodzielności

  • Jak planować pracę zespołu?
  • Proces delegowania – etapy.
  • Co mogę delegować, a czego absolutnie nie?            
  • Komunikat delegowania – jak przedstawić zadanie motywująco dla pracownika? SMART w praktyce.
  • Zachowania typu A – czym są i jaki mają wpływ na innych?
  • Rozliczanie z delegowanych zadań – zadanie wykonane dobrze lub z błędami / gotowe rozwiązania na udzielenie feedbacku.
  • Algorytm rozmowy monitorującej i rozliczającej.