Pobierz kartę szkolenia

Podstawy programowania w języku Python

kod szkolenia: PYTH01 / WEEK
training assurance
W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.
3 660,00 PLN 4 501,80 PLN brutto

Szkolenie skierowane jest do osób chcących nauczyć się projektowania i budowania aplikacji przy użyciu języka Python.

 

Uczestnicy poznają zalety programowania w wysokopoziomowym języku Python, szczególny nacisk kładziony jest na wypracowanie instynktownych sposobów rozwiązywania problemów napotykanych w trakcie pracy z tym językiem.Uzyskana na szkoleniu teoretyczna i praktyczna wiedza, stanowi solidny grunt do dalszego rozwoju na ścieżce programisty.

 

Wskazana znajomość dowolnego języka programowania (strukturalnego lub obiektowego) oraz znajomość środowiska Windows/ Linux/Unix

Rekomendowana bibliografia:
"Python. Receptury" – Autorzy: David Beazley, Brian K. Jones
"Python Wprowadzenie" – Autor: Lutz Mark

 

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski
  1. WPROWADZENIE DO JĘZYKA PYTHON
    • czym jest Python?
    • krótka historia języka
    • filozofia języka (the Zen of Python)
    • pierwszy program
    • instalacja środowiska
    • praca w trybie interaktywnym (powłoce interaktywnej)
    • wybór środowiska zintegrowanego (IDE)
  1. PODSTAWOWE KONCEPCJE
    • identyfikatory
    • bloki danych
    • komentarze
    • zmienne
    • instrukcje podstawienia
    • typy wbudowane (proste) i operatory
    • instrukcje sterujące – instrukcje warunkowe
    • instrukcje sterujące – instrukcje powtarzania (pętle)
  1. ZŁOŻONE TYPY DANYCH
    • typ tekstowy (łańcuchy znaków)
    • formatowanie łańcuchów znaków
    • operacje na tekstach
    • krotki
    • zakresy
    • listy
    • dostęp do elementów sekwencji
    • operacje na sekwencjach
    • zbiory
    • operacje na zbiorach
    • słowniki
    • operacje na słownikach
  1. PROGRAMOWANIE FUNKCYJNE
    • funkcje – wprowadzenie
    • definiowanie funkcji
    • parametry funkcji
    • funkcje ze zmienną liczbą parametrów
    • zasięgi zmiennych i reguła LEGB
    • funkcje jako argumenty
    • funkcje lambda
    • typowanie dynamiczne vs. typowanie statyczne
    • dokumentowanie kodu funkcji
  1. KLASY I OBIEKTY
    • paradygmat OOP (Object-Oriented Programming)
    • klasy i obiekty – podstawy
    • atrybuty klasy
    • metody
    • instancje klasy
    • atrybuty instancji
    • kontrola dostępu do atrybutów
    • definiowanie i wykorzystanie
    • właściwości (properties)
    • modele danych
    • dziedziczenie
    • porządek poszukiwania atrybutów
    • metody magiczne
  1. MODUŁY I PAKIETY
    • obiekty modułów
    • instrukcja importu
    • atrybuty modułów
    • instrukcja from
    • program główny
    • pakiety
    • atrybuty pakietów
  1. OPERACJE NA PLIKACH
    • menedżer kontekstu
    • pakiet io
    • otwieranie plików
    • zamykanie plików
    • atrybuty i metody strumieni
  1. WYJĄTKI
    • wyjątki – teoria
    • obsługa wyjątków
    • standardowe klasy wyjątków
    • własne klasy wyjątków
    • asercje
  1. WAŻNE WBUDOWANE MODUŁY I BIBLIOTEKI
    • typy wbudowane
    • funkcje wbudowane
    • biblioteka standardowa
    • moduły wbudowane
    • popularne biblioteki