MS Access - Zbieranie i konsolidacja informacji, przetwarzanie i prezentacja danych
kod szkolenia: AC01+AC02 / PL AA 3dSzkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą kompleksowo poznać możliwości zarówno projektowania nowych baz danych jak i raportowania z już istniejących źródeł danych takich jak: bazy danych Microsoft Access, pliki Excel lub pliki *.txt. Dzięki poznaniu tych dwóch światów baz danych (bazy produkcyjne i raportowe) uczestnik otrzyma pakiet wiedzy niezbędny przy codziennej pracy z MS Access. Zawarte w szkoleniu przykłady pozwolą na sprawne tworzenie zapytań do bazy danych jak i późniejsze raportowanie w oparciu o te źródła. Otrzymana wiedza pozwoli również uniknąć wielu problemów związanych z raportowaniem wynikających z błędnie zaprojektowanej bazy produkcyjnej.
Poznanie terminologii relacyjnych baz danych, nabycie umiejętności projektowania aplikacji bazodanowych, poznanie podstawowych zasad tworzenia spójnych i bezpiecznych formularzy, poznanie metod raportowania. Szybkie i wygodne zbieranie danych z różnych źródeł.
Znajomość i sprawne poruszanie się w środowisku Microsoft Windows.
- Szkolenie: polski
- Źródła danych raportowych
- Import danych z Microsoft Excel
- Import danych z pliku txt, specyfikacja importu
- Import danych z tabeli Microsoft Word
- Optymalizacja struktury zaimportowanych danych
- Przyłączanie tabel z innej bazy Microsoft Access.
- Środowisko Microsoft Access
- Dostosowywanie środowiska pracy
- Obiekty Microsoft Access.
- Zarys teorii relacyjnych baz danych
- Normalizacja
- Klucze
- Typy relacji
- Podstawy budowy tabel i modelu danych
- Konwencje nazewnicze
- Integralność danych w tabeli
- Dobór typów i rozmiaru pól
- Pola wymagane
- Indeksy
- Sprawdzanie poprawności
- Relacje – integralność danych w bazie
- Tworzenie odnośników
- Budowa i obsługa formularzy w Microsoft Access
- Tworzenie formularzy
- Poruszanie się w formularzu
- Przełączanie się pomiędzy widokami formularza
- Dodawanie, edycja i usuwanie rekordów
- Zatwierdzanie i cofanie zmian w rekordzie
- Sortowanie, filtrowanie i narzędzie znajdź
- Funkcje agregacji w arkuszu danych
- Formularz dzielony
- Pole kombi na formularzu – wygoda i poprawność wprowadzania danych.
- Kwerendy Microsoft Access – ważny element aplikacji
- Kwerendy wybierające (m.in. grupująco – sumujące)
- Wybrane kwerendy funkcjonalne
- Umiejętny dobór tabel i pól w kwerendzie, rola relacji i sprzężeń
- Ograniczanie liczby wierszy wynikowych – kryteria i ich typy
- Sortowanie danych
- Usuwanie duplikatów
- Porównywanie dwóch zestawów danych – sprzężenia kierunkowe.
- Prezentacja danych
- Tworzenie raportu
- Formatowanie raportu
- Wyróżnianie danych spełniających określone kryteria
- Przygotowanie raportu do wydruku
- Dystrybucja raportu do innych formatów (m.in.PDF/XPS)
- Eksportowanie danych
- Optymalne sposoby eksportowania danych do Microsoft Excel
- Eksport do Microsoft Word, HTML
- Eksport do listy SharePoint (opcjonalnie)
- Wydruki masowe (opcjonalnie)
- Korzystanie z kreatora etykiet adresowych
- Drukowanie listów w korespondencji seryjnej.
- Zakończenie prac nad aplikacją
- Tworzenie formularza startowego, dającego dostęp do wszystkich funkcji aplikacji (opcje bieżącej bazy danych)
- Tworzenie przycisków uruchamiających formularze i raporty
- Oddzielenie danych od aplikacji.
- Architektura wdrożenia wielostanowiskowej produkcyjnej bazy MS Access