Skierowane do osób, które mają pierwszy kontakt z oprogramowaniem Jira jak i osób które chcą usystematyzować dotychczasową wiedzę
Umiejętność budowania profesjonalnych pulpitów (dashboardów), dodawanie zgłoszeń (zadań), filtrów opartych o język zapytań JQL. Sprawne posługiwanie się aplikacją Jira, pozwoli znacznie przyspieszyć proces zarządzania projektem i zespołem i pozwoli uniknąć błędów w dalszej pracy.
Dobra znajomość obsługi komputera.
- Szkolenie: polski
- Informacje podstawowe
• Czym jest JIRA?
• Zastosowanie JIRY
• Wady i zalety JIRY
• JIRA Server vs. JIRA Cloud
- Podejście projektowe w JIRA
• Czym jest projekt?
• Rodzaje projektów (projekty Scrum, projekty Kanban, projekty biznesowe)
• Podstawy konfiguracji nowego projektu (typy zgłoszeń, przepływy pracy, ekrany, pola, priorytety, uprawnienia i role)
• Praca z projektem
• Zarządzanie projektem
- Praca ze zgłoszeniami
• Typy zgłoszeń
• Dodawanie zgłoszenia
• Edycja i modyfikacje zgłoszeń
• Łączenie zgłoszeń
• Praca z dokumentami i załącznikami
- Wyszukiwanie zgłoszeń
• Wyszukiwanie proste vs. zaawansowane
• Omówienie składni JQLa (Jira Query Language)
• Przykładowe zapytania JQL
• Tworzenie, konfiguracja i zarządzanie filtrami wyszukiwania
• Tworzenie tablic (Scrum, Kanban)
- Raportowanie pracy w JIRA
• Tworzenie, konfiguracja i zarządzanie pulpitami
• Gadżety JIRA
• Raportowanie w projektach JIRA
• Eksport danych z systemu 6. JIRA Tips&Tricks
• Skróty klawiaturowe
• Dobre praktyki pracy z JIRĄ