Pobierz kartę szkolenia
Grafik komputerowy - tworzenie i edytowanie grafiki komputerowej
kod szkolenia: GK / PL AA 5dProgram szkolenia skierowany jest do osób pragnących wykonywać zawód Grafika komputerowego. Program szkolenia obejmuje wprowadzenie do nauki zawodu oraz naukę wykonywania prostych projektów i typowych prac jakimi na co dzień zajmuje się Grafik komputerowy.
W odróżnieniu od Operatora DTP grafik komputerowy przywiązuje większą wagę do tworzenia i wykorzystywania grafiki niż do jej poprawnego przygotowania do publikacji.
Podczas tego szkolenia poznasz zasady i techniki pracy z wiodącymi programami Adobe niezbędnymi do pracy przy projektowaniu i edycji grafiki komputerowej: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator z elementami InDesign.
Dobra znajomość środowiska Windows.
- Szkolenie: polski
- Dobre praktyki grafika komputerowego
- Na co zwrócić uwagę w projektach
- Czego nie używać w projektach internetowych
- Co stosować i czego się wystrzegać grafice do druku
- Szata graficzna i efekty a wymogi korporacji i ograniczenia produkcyjne
- Siła dobrego portfolio
- Adobe InDesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop – wprowadzenie do programów Adobe
- Funkcje i wykorzystanie spójny ekosystem Adobe
- Adobe Creative Suite / Adobe Creative Cloud – różnice i podobieństwa
- Jak i do czego najlepiej wykorzystywać te programy komputerowe
- Praca na komputerach Mac/PC – podobieństwa i różnice
- Grafika wektorowa a bitmapowa
- Poznajemy grafikę bitmapową oraz wektorową
- Grafika bitmapowa a wektorowa
- Zalety i wady grafiki bitmapowej
- Adobe Photoshop – interface oraz zapoznanie się z programem
- Poznajemy najlepszy pogram do edycji zdjęć i profesjonalnych fotomontaży
- Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
- Podstawowe skróty klawiaturowe
- Preferencje ogólne programu (co warto zmienić a co zostawić)
- Przestrzeń robocza, programu
- Praca z nowym dokumentem – sposoby tworzenia nowego dokumentu
- Tworzymy nowy dokument i otwieramy zdjęcia – różnice
- Ustawienia nowego dokumentu
- Rozdzielczość (DPI/PPI)
- Głębia bitowa
- Używamy programu Photoshop – pędzel i ołówek – główne narzędzia
- Poznajemy pędzel i ołówek oraz gumkę
- Ustawiamy odpowiednie opcje narzędzi
- Poznajemy zasady doboru i różne typy pędzla
- Uczymy się efektywnych technik pracy z pędzlem i ołówkiem
- Rozdzielczość i interpolacja i skalowanie – co kiedy i jak stosować
- Image size – techniki próbkowania skalowania i redukcji fotografii
- Próbkowanie/interpolowanie
- Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
- Zarządzanie wielkością i rozdzielczością obrazu
- Formaty plików graficznych – czyli jaki format do czego użyć
- (jpg/png/tif/psd/psb) – czym się różnią
- Rodzaje dokumentów
- Kolory i tryby kolorów – jak je odróżniać i który do czego stosować
- CMYK/RGB/LAB/GRAY
- Kolory bezpieczne, substraktywne i addytywne
- Wykorzystanie grafiki do różnych celów (www/druk/animacja)
- Poznajemy formaty graficzne
- Wykorzystanie przezroczystości
- Selekcje – narzędzia do zaznaczania (selekcji/zaznaczenia) – jak pracować z fragmentami fotografii
- Poznajemy podstawowe narzędzia selekcji
- Ustalamy odpowiednie opcje narzędzi
- Metody i techniki tworzenia zaznaczeń
- Ustalamy odpowiednie opcję narzędzi
- Rozszerzamy i pomniejszamy zaznaczenia
- Edytujemy zaznaczenie
- Uczymy się stosować warstwy – element niezbędny przy fotomontażach i retuszu
- Metody tworzenia warstw
- Kopiowanie i ustalanie opcji warstw
- Edycja warstw
- Kopiowanie i zaznaczanie warstw
- Skalujemy i obracamy wybrane fragmenty obrazu
- Zniekształcamy warstwy (warp)
- Tworzymy cienie i podcienie
- Edycja kształtu i opcje cienia
- Skalowanie z użyciem siatki
- Tworzymy wizualizacje graficzne
- Tworzymy proste fotomontaże z użyciem warstw – ćwiczenia
- Poznajemy tajniki retuszu fotografii – czyli naprawianie zdjęć
- Poznajemy narzędzia do retuszu, Opcje narzędzi
- Dobór odpowiednich narzędzi do konkretnych celów
- Usuwamy plamki, przebarwienia i inne artefakty
- Usuwamy drobne detale
- Usuwamy ludzi i inne niechciane elementy obrazu
- Usuwamy piegi, zmarszczki i znamiona
- Korygujemy sylwetkę na wiele sposobów
- Modyfikujemy rysy twarzy
- Korygujemy zdjęcia dokonujemy korekty barwnej – rozjaśniamy przyciemniamy zmieniamy tony
- Poznajemy narzędzia zarządzania jasnością i kontrastem
- Poznajemy narzędzia edycji barw i tonów
- Poznajemy techniki pracy z ciemnymi/jasnymi fotografiami
- Narzędzia korekcji kolorów, świateł i kontrastu Cd.
- Praca z narzędziami typu Levels (poziomy) Curves (Krzywe)
- Dodajemy efekty (Style warstw) – wzbogacamy nasz zdjęcia o reklamowe techniki
- Gdzie szukać efektów nakładanych bezpośrednio na warstwach
- Dodajemy cienie i podświetlenia
- Dodawanie efektu płaskorzeźby
- Dodajemy obrysy do warstw
- Dodawanie cieni, lustrzanych odbić i innych efektów
- Ręczne malowanie cieni
- Modyfikowanie kształtu cienia
- Wykorzystujemy maski w Photoshopie do projektów – genialne ułatwienie pracy
- Dodajemy maski – uczymy się prawidłowego stosowania masek
- Poznajemy maski warstw – ułatwiamy sobie pracę
- Tworzymy fotomontaże z użyciem masek i warstw – zwiększamy edycyjność naszej pracy
- Dodajemy efekty wizualne, tworzymy ciekawe projekty z użyciem masek, warstw i trybów mieszania
- Tworzymy prace graficzne
- Tworzymy plakaty i pocztówki
- Kreujemy grafiki reklamowe
- Uczymy tworzyć się fotomontaże na potrzeby naszej pracy
- Wykorzystujemy efekty już poznane
- Tworzymy różne proste prace kreatywne
- Uczymy się projektować wizualizacje reklamowe
- Poznajemy program do rysowania – Adobe Illustrator – zapoznajemy się z programem
- Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
- Podstawowe skróty klawiaturowe
- Preferencje ogólne programu (co warto zmienić a co zostawić)
- Przestrzeń robocza, programu
- Używamy programu Illustrator – główne narzędzia, nowy dokument, przestrzeń robocza
- Zarządzanie panelami i paletami dostosowanie do naszej pracy
- Zarządzanie narzędziami, dostosowanie do naszej pracy
- Panel sterowania, tryby ekranu
- Dostosowywanie skrótów klawiaturowych i menu – czyli metody na usprawnienie pracy
- Tworzymy nowy dokument – jak to zrobić odpowiednio do projektu
- Omówienie okna i istotnych ustawień dla całej pracy
- Rodzaje dokumentów w pracy ilustratora/grafika
- (Workspace) przestrzeń robocza – jak ją ustawiać właściwie
- (Artboard) obszar roboczy/ilustracji – zastosowanie i przeznaczenie wg Adobe
- (Worktable) – stół roboczy – jak radzić sobie z dużymi bannerami
- Definiowanie obszaru roboczego/ilustracji
- Zarządzanie wielkością obszaru roboczego/ilustracji
- Narzędzia do pracy z grafiką wektorową – jak rysować ilustracje wykorzystując zdefiniowane kształty
- Poznajemy narzędzia zaznaczania
- Opcje narzędzi zaznaczania
- Selection Tool (Czarna strzałka)- wykorzystanie techniki pracy
- Direct selection Tool biała strzałka) – przydatne narzędzie
- Rectangle, ellipse, star itp. narzędzia do szybkiego rysowania gotowych kształtów
- Rysujemy proste figury wektorowe
- Rysujemy kwadraty, prostokąty, wieloboki i gwiazdy
- Uczymy się modyfikowania kształtów zdefiniowanych
- Skalujemy i modyfikujemy obiekty
- Krzywe Beziera – ścieżki dzięki którym narysujemy wszystko co wymyślimy
- Techniki tworzenia krzywych/ścieżek (z nich budujemy kształty)
- Narzędzia do rysowania i modyfikowania ścieżek
- Edytowanie ścieżek, składniki segmenty, punkty i węzły
- Punkty gładkie i narożne, konwertowanie
- Zaznaczamy i skalujemy ścieżki
- Obracanie ścieżek i obiektów
- Metody łączenia i dzielenia ścieżek
- Dobre praktyki w rysunkach – wykorzystanie kształtów symetrycznych
- Dodajemy kolor wypełnienia i obrysu
- Zarządzamy obrysem i wypełnieniem – opcje obrysów
- Outline – szkielet – poznajemy opcje podglądu kształtów – ułatwienie przy rysunkach
- Kolorujemy nasze kształty w naszej pracy
- Tworzymy rysunki
- Zagadnienia typograficzne – potęga możliwości zarządzania tekstem w profesjonalnym składzie
- Font i rodziny czcionek
- Style czcionek
- Zalety czcionek OpenType – bogactwo edycji
- Formatowanie znaków
- Znaki specjalne – Glyphs
- Ligatury i Firety – zrozumienie metodologii poprawnego składu
- Interlinia, tracking i kerning
- Akapit i justowanie
- Jednostki i miary typograficzne
- Wcięcia i odstępy
- Wyrównanie akapitu
- Inicjały, tabulatory
- Formatowanie tekstu i akapitu
- Formatowanie tekstu za pomocą palety i panelu
- Tworzenie i przenoszenie formatowania
- Formatowanie akapitów
- Formatowanie znaków
- Dobre praktyki grafika – designera
- Narzędzia do porzadkowania chaosu – align
- Paleta kolorów, definiowanie barw i edycja
- Paleta próbek kolorów
- Próbki zdefiniowane
- Kolory które możemy sami zdefiniować – kuler
- Ilość czcionek w dokumencie
- Uczymy się stosować warstwy – element wspomagający szybką pracę
- Metody tworzenia warstw
- Edycja warstw
- Kopiowanie i zaznaczanie warstw
- Skalujemy i obracamy wybrane fragmenty rysunku
- Warstwa i sub warstwa
- Metody przenoszenia elementów pomiędzy warstwami
- Tworzenie magicznych grafik
- Wykorzystanie gradientów
- Wykorzystanie efektów narzędzia blenda
- Łączenie kształtów, dzielenie i edytowanie
- Wykorzystujemy efekty
- Edytujemy efekty za pomacą odpowiednich narzedzi
- Tworzymy prace w Illustratorze – uczymy się posługiwać programem
- Wykorzystujemy szablony i Symbole
- Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów
- Tworzymy pierwsze rysunki za pomocą zdefiniowanych kształtów
- Kolory w Illustratorze, palety i narzędzia
- Zarządzamy wielkością i kolorem obiektów
- Tworzenie prostych grafik wektorowych
- Tworzymy rysunki i iillustracje
- Rysujemy Ikony internetowe i inne elementy graficzne
- Tworzymy Edytujemy symbole
- Tworzymy logotypy
- Adobe InDesign – interface oraz zapoznanie się z programem
- Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
- Podstawowe skróty klawiaturowe
- Przestrzeń robocza, programu – inaczej niż w Photoshopie i Illustratorze
- Zapisujemy efekty naszej pracy – poznajemy metody zapisu plików Illustartora w zależności od przeznaczenia i wykorzystania
- Zapisujemy jako Adobe illustrator (AI) – wady zalety
- Tworzenie i zapisywanie plików PDF
- Efektywne metody i przygotowanie plików do pracy z innymi programami i grafikami
- Poznajemy Program Adobe InDesign – wstęp i przybliżenie programu
- Sposoby umieszczania plików graficznych w programie
- Import zdjęć i elementów graficznych
- Tworzymy nowy dokument – metody
- Omówienie okna i istotnych ustawień dla dokumentu i całego programu (różnice)
- Rodzaje dokumentów w pracy grafika
- (Workspace) przestrzeń robocza – jak ją ustawiać właściwie
- (Page) obszar roboczy/dokumentu/strony – zastosowanie i przeznaczenie wg Adobe
- (Worktable) – stół roboczy – jak radzić sobie z dużymi bannerami
- Definiowanie obszaru strony
- Umieszczamy naszą pracę w InDesign
- Sposoby umieszczania plików graficznych w programie
- Import zdjęć i elementów graficznych
- Szybkie pozyskiwanie informacji o umieszczanych zdjęciach (info)
- Zarządzanie podglądem zdjęcia
- Ilustracje wektorowe i rastrowe
- Tworzymy grafiki, plakaty, fotomontaże rysunki, ulotki itp.
- Dobieramy właściwe środowisko pracy (odpowiedni program Adobe)
- Zalecane zasady przy pracy z plikami graficznymi
- Zapisujemy naszą pracę w InDesign – poznajemy metody dalszej edycji przez Operatora DTP
- Zapisujemy jako Adobe InDesign – wady zalety
- Tworzenie i zapisywanie plików PDF (wersja uproszczona)