Pobierz kartę szkolenia

Grafik komputerowy - tworzenie i edytowanie grafiki komputerowej

kod szkolenia: GK / PL AA 5d
W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.
2 900,00 PLN 3 567,00 PLN brutto

Program szkolenia skierowany jest do osób pragnących wykonywać zawód Grafika komputerowego. Program szkolenia obejmuje wprowadzenie do nauki zawodu oraz naukę wykonywania prostych projektów i typowych prac jakimi na co dzień zajmuje się Grafik komputerowy.

W odróżnieniu od Operatora DTP grafik komputerowy przywiązuje większą wagę do tworzenia i wykorzystywania grafiki niż do jej poprawnego przygotowania do publikacji.

Podczas tego szkolenia poznasz zasady i techniki pracy z wiodącymi programami Adobe niezbędnymi do pracy przy projektowaniu i edycji grafiki komputerowej: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator z elementami InDesign.

Dobra znajomość środowiska Windows.

 

  • Szkolenie: polski
  1. Dobre praktyki grafika komputerowego
    • Na co zwrócić uwagę w projektach
    • Czego nie używać w projektach internetowych
    • Co stosować i czego się wystrzegać grafice do druku
    • Szata graficzna i efekty a wymogi korporacji i ograniczenia produkcyjne
    • Siła dobrego portfolio
  2. Adobe InDesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop – wprowadzenie do programów Adobe
    • Funkcje i wykorzystanie spójny ekosystem Adobe
    • Adobe Creative Suite / Adobe Creative Cloud – różnice i podobieństwa
    • Jak i do czego najlepiej wykorzystywać te programy komputerowe
    • Praca na komputerach Mac/PC – podobieństwa i różnice
  3. Grafika wektorowa a bitmapowa
    • Poznajemy grafikę bitmapową oraz wektorową
    • Grafika bitmapowa a wektorowa
    • Zalety i wady grafiki bitmapowej
  4. Adobe Photoshop – interface oraz zapoznanie się z programem
    • Poznajemy najlepszy pogram do edycji zdjęć i profesjonalnych fotomontaży
    • Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
    • Podstawowe skróty klawiaturowe
    • Preferencje ogólne programu (co warto zmienić a co zostawić)
    • Przestrzeń robocza, programu
  5. Praca z nowym dokumentem – sposoby tworzenia nowego dokumentu
    • Tworzymy nowy dokument i otwieramy zdjęcia – różnice
    • Ustawienia nowego dokumentu
    • Rozdzielczość (DPI/PPI)
    • Głębia bitowa
  6. Używamy programu Photoshop – pędzel i ołówek – główne narzędzia
    • Poznajemy pędzel i ołówek oraz gumkę
    • Ustawiamy odpowiednie opcje narzędzi
    • Poznajemy zasady doboru i różne typy pędzla
    • Uczymy się efektywnych technik pracy z pędzlem i ołówkiem
  7. Rozdzielczość i interpolacja i skalowanie – co kiedy i jak stosować
    • Image size – techniki próbkowania skalowania i redukcji fotografii
    • Próbkowanie/interpolowanie
    • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
    • Zarządzanie wielkością i rozdzielczością obrazu
  8. Formaty plików graficznych – czyli jaki format do czego użyć
    • (jpg/png/tif/psd/psb) – czym się różnią
    • Rodzaje dokumentów
  9. Kolory i tryby kolorów – jak je odróżniać i który do czego stosować
    • CMYK/RGB/LAB/GRAY
    • Kolory bezpieczne, substraktywne i addytywne
    • Wykorzystanie grafiki do różnych celów (www/druk/animacja)
    • Poznajemy formaty graficzne
    • Wykorzystanie przezroczystości
  10. Selekcje – narzędzia do zaznaczania (selekcji/zaznaczenia) – jak pracować z fragmentami fotografii
    • Poznajemy podstawowe narzędzia selekcji
    • Ustalamy odpowiednie opcje narzędzi
    • Metody i techniki tworzenia zaznaczeń
    • Ustalamy odpowiednie opcję narzędzi
    • Rozszerzamy i pomniejszamy zaznaczenia
    • Edytujemy zaznaczenie
  11. Uczymy się stosować warstwy – element niezbędny przy fotomontażach i retuszu
    • Metody tworzenia warstw
    • Kopiowanie i ustalanie opcji warstw
    • Edycja warstw
    • Kopiowanie i zaznaczanie warstw
    • Skalujemy i obracamy wybrane fragmenty obrazu
    • Zniekształcamy warstwy (warp)
    • Tworzymy cienie i podcienie
    • Edycja kształtu i opcje cienia
    • Skalowanie z użyciem siatki
    • Tworzymy wizualizacje graficzne
    • Tworzymy proste fotomontaże z użyciem warstw – ćwiczenia
  12. Poznajemy tajniki retuszu fotografii – czyli naprawianie zdjęć
    • Poznajemy narzędzia do retuszu, Opcje narzędzi
    • Dobór odpowiednich narzędzi do konkretnych celów
    • Usuwamy plamki, przebarwienia i inne artefakty
    • Usuwamy drobne detale
    • Usuwamy ludzi i inne niechciane elementy obrazu
    • Usuwamy piegi, zmarszczki i znamiona
    • Korygujemy sylwetkę na wiele sposobów
    • Modyfikujemy rysy twarzy
  13. Korygujemy zdjęcia dokonujemy korekty barwnej – rozjaśniamy przyciemniamy zmieniamy tony
    • Poznajemy narzędzia zarządzania jasnością i kontrastem
    • Poznajemy narzędzia edycji barw i tonów
    • Poznajemy techniki pracy z ciemnymi/jasnymi fotografiami
    • Narzędzia korekcji kolorów, świateł i kontrastu Cd.
    • Praca z narzędziami typu Levels (poziomy) Curves (Krzywe)
  14. Dodajemy efekty (Style warstw) – wzbogacamy nasz zdjęcia o reklamowe techniki
    • Gdzie szukać efektów nakładanych bezpośrednio na warstwach
    • Dodajemy cienie i podświetlenia
    • Dodawanie efektu płaskorzeźby
    • Dodajemy obrysy do warstw
    • Dodawanie cieni, lustrzanych odbić i innych efektów
    • Ręczne malowanie cieni
    • Modyfikowanie kształtu cienia
  15. Wykorzystujemy maski w Photoshopie do projektów – genialne ułatwienie pracy
    • Dodajemy maski – uczymy się prawidłowego stosowania masek
    • Poznajemy maski warstw – ułatwiamy sobie pracę
    • Tworzymy fotomontaże z użyciem masek i warstw – zwiększamy edycyjność naszej pracy
    • Dodajemy efekty wizualne, tworzymy ciekawe projekty z użyciem masek, warstw i trybów mieszania
  16. Tworzymy prace graficzne
    • Tworzymy plakaty i pocztówki
    • Kreujemy grafiki reklamowe
    • Uczymy tworzyć się fotomontaże na potrzeby naszej pracy
    • Wykorzystujemy efekty już poznane
    • Tworzymy różne proste prace kreatywne
    • Uczymy się projektować wizualizacje reklamowe
  17. Poznajemy program do rysowania – Adobe Illustrator – zapoznajemy się z programem
    • Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
    • Podstawowe skróty klawiaturowe
    • Preferencje ogólne programu (co warto zmienić a co zostawić)
    • Przestrzeń robocza, programu
  18. Używamy programu Illustrator – główne narzędzia, nowy dokument, przestrzeń robocza
    • Zarządzanie panelami i paletami dostosowanie do naszej pracy
    • Zarządzanie narzędziami, dostosowanie do naszej pracy
    • Panel sterowania, tryby ekranu
    • Dostosowywanie skrótów klawiaturowych i menu – czyli metody na usprawnienie pracy
    • Tworzymy nowy dokument – jak to zrobić odpowiednio do projektu
    • Omówienie okna i istotnych ustawień dla całej pracy
    • Rodzaje dokumentów w pracy ilustratora/grafika
    • (Workspace) przestrzeń robocza – jak ją ustawiać właściwie
    • (Artboard) obszar roboczy/ilustracji – zastosowanie i przeznaczenie wg Adobe
    • (Worktable) – stół roboczy – jak radzić sobie z dużymi bannerami
    • Definiowanie obszaru roboczego/ilustracji
    • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego/ilustracji
  19. Narzędzia do pracy z grafiką wektorową – jak rysować ilustracje wykorzystując zdefiniowane kształty
    • Poznajemy narzędzia zaznaczania
    • Opcje narzędzi zaznaczania
    • Selection Tool (Czarna strzałka)- wykorzystanie techniki pracy
    • Direct selection Tool biała strzałka) – przydatne narzędzie
    • Rectangle, ellipse, star itp. narzędzia do szybkiego rysowania gotowych kształtów
    • Rysujemy proste figury wektorowe
    • Rysujemy kwadraty, prostokąty, wieloboki i gwiazdy
    • Uczymy się modyfikowania kształtów zdefiniowanych
    • Skalujemy i modyfikujemy obiekty
  20. Krzywe Beziera – ścieżki dzięki którym narysujemy wszystko co wymyślimy
    • Techniki tworzenia krzywych/ścieżek (z nich budujemy kształty)
    • Narzędzia do rysowania i modyfikowania ścieżek
    • Edytowanie ścieżek, składniki segmenty, punkty i węzły
    • Punkty gładkie i narożne, konwertowanie
    • Zaznaczamy i skalujemy ścieżki
    • Obracanie ścieżek i obiektów
    • Metody łączenia i dzielenia ścieżek
    • Dobre praktyki w rysunkach – wykorzystanie kształtów symetrycznych
    • Dodajemy kolor wypełnienia i obrysu
    • Zarządzamy obrysem i wypełnieniem – opcje obrysów
    • Outline – szkielet – poznajemy opcje podglądu kształtów – ułatwienie przy rysunkach
    • Kolorujemy nasze kształty w naszej pracy
    • Tworzymy rysunki
  21. Zagadnienia typograficzne – potęga możliwości zarządzania tekstem w profesjonalnym składzie
    • Font i rodziny czcionek
    • Style czcionek
    • Zalety czcionek OpenType – bogactwo edycji
    • Formatowanie znaków
    • Znaki specjalne – Glyphs
    • Ligatury i Firety – zrozumienie metodologii poprawnego składu
    • Interlinia, tracking i kerning
    • Akapit i justowanie
    • Jednostki i miary typograficzne
    • Wcięcia i odstępy
    • Wyrównanie akapitu
    • Inicjały, tabulatory
  22. Formatowanie tekstu i akapitu
    • Formatowanie tekstu za pomocą palety i panelu
    • Tworzenie i przenoszenie formatowania
    • Formatowanie akapitów
    • Formatowanie znaków
  23. Dobre praktyki grafika – designera
    • Narzędzia do porzadkowania chaosu – align
    • Paleta kolorów, definiowanie barw i edycja
    • Paleta próbek kolorów
    • Próbki zdefiniowane
    • Kolory które możemy sami zdefiniować – kuler
    • Ilość czcionek w dokumencie
  24. Uczymy się stosować warstwy – element wspomagający szybką pracę
    • Metody tworzenia warstw
    • Edycja warstw
    • Kopiowanie i zaznaczanie warstw
    • Skalujemy i obracamy wybrane fragmenty rysunku
    • Warstwa i sub warstwa
    • Metody przenoszenia elementów pomiędzy warstwami
  25. Tworzenie magicznych grafik
    • Wykorzystanie gradientów
    • Wykorzystanie efektów narzędzia blenda
    • Łączenie kształtów, dzielenie i edytowanie
    • Wykorzystujemy efekty
    • Edytujemy efekty za pomacą odpowiednich narzedzi
  26. Tworzymy prace w Illustratorze – uczymy się posługiwać programem
    • Wykorzystujemy szablony i Symbole
    • Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów
    • Tworzymy pierwsze rysunki za pomocą zdefiniowanych kształtów
    • Kolory w Illustratorze, palety i narzędzia
    • Zarządzamy wielkością i kolorem obiektów
    • Tworzenie prostych grafik wektorowych
    • Tworzymy rysunki i iillustracje
    • Rysujemy Ikony internetowe i inne elementy graficzne
    • Tworzymy Edytujemy symbole
    • Tworzymy logotypy
  27. Adobe InDesign – interface oraz zapoznanie się z programem
    • Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
    • Podstawowe skróty klawiaturowe
    • Przestrzeń robocza, programu – inaczej niż w Photoshopie i Illustratorze
  28. Zapisujemy efekty naszej pracy – poznajemy metody zapisu plików Illustartora w zależności od przeznaczenia i wykorzystania
    • Zapisujemy jako Adobe illustrator (AI) – wady zalety
    • Tworzenie i zapisywanie plików PDF
    • Efektywne metody i przygotowanie plików do pracy z innymi programami i grafikami
  29. Poznajemy Program Adobe InDesign – wstęp i przybliżenie programu
    • Sposoby umieszczania plików graficznych w programie
    • Import zdjęć i elementów graficznych
  30. Tworzymy nowy dokument – metody
    • Omówienie okna i istotnych ustawień dla dokumentu i całego programu (różnice)
    • Rodzaje dokumentów w pracy grafika
    • (Workspace) przestrzeń robocza – jak ją ustawiać właściwie
    • (Page) obszar roboczy/dokumentu/strony – zastosowanie i przeznaczenie wg Adobe
    • (Worktable) – stół roboczy – jak radzić sobie z dużymi bannerami
    • Definiowanie obszaru strony
  31. Umieszczamy naszą pracę w InDesign
    • Sposoby umieszczania plików graficznych w programie
    • Import zdjęć i elementów graficznych
    • Szybkie pozyskiwanie informacji o umieszczanych zdjęciach (info)
    • Zarządzanie podglądem zdjęcia
    • Ilustracje wektorowe i rastrowe
  32. Tworzymy grafiki, plakaty, fotomontaże rysunki, ulotki itp.
    • Dobieramy właściwe środowisko pracy (odpowiedni program Adobe)
    • Zalecane zasady przy pracy z plikami graficznymi
  33. Zapisujemy naszą pracę w InDesign – poznajemy metody dalszej edycji przez Operatora DTP
    • Zapisujemy jako Adobe InDesign – wady zalety
    • Tworzenie i zapisywanie plików PDF (wersja uproszczona)