FitSM® Foundation - akredytowane szkolenie z egzaminem
kod szkolenia: ZP-FitSM-F / PL DL 1dFitSM® to darmowa i łatwa rodzina standardów, której celem jest ułatwienie zarządzania usługami IT.
Standard FitSM® i powiązany program certyfikacji są utrzymywane przez grupę roboczą ITEMO (IT Education Management Organisation) FitSM®. Standard FitSM® został pierwotnie opracowany w ramach projektu FedSM, finansowanego przez Komisję Europejską.
FitSM® został zaprojektowany tak, aby był zgodny z międzynarodową normą ISO/IEC 20000-1 (wymagania dotyczące systemu zarządzania usługami) i ITIL®. Model procesowy FitSM®, wymagania, zalecane działania i wzór do naśladowania są ukierunkowane na łatwą implementację. Równie dobrze może być zastosowany jako pierwszy krok do pełnego wdrożenia ITSM, czyli zastosowania dobrych praktyk ITIL® i/lub osiągnięcia zgodności z ISO/IEC 20000-1.
Główne cele FitSM®:
- Stworzenie przejrzystego, pragmatycznego, łatwego i osiągalnego standardu, który pozwala na efektywne zarządzanie usługami IT (ITSM).
- Zaoferowanie wersji ITSM, która jest bardziej dostępna dla szerszego zakresu środowisk niż tradycyjne rozwiązania ITSM, uwzględniając scenariusze federacyjne.
- Dostarczanie rozwiązań, które można skutecznie wdrożyć w organizacjach poczynając od małych firm i start-upów po duże przedsiębiorstwa.
- Zdefiniowanie podstaw efektywności ITSM, która jest osiągalna, ale w razie potrzeby może zostać rozszerzona.
Cele kursu
Zaznajomienie z:
- Podstawowymi koncepcjami i terminami zarządzania usługami IT
- Celem i strukturą standardów FitSM® oraz ich związkami z innymi standardami
- Podejściem FitSM® i kluczowymi zasadami
- Ramami procesów leżących u podstaw FitSM®
- Wybranymi wymaganiami zdefiniowanymi w FitSM-1
Zdobycie podstawowego certyfikatu w zakresie zarządzania usługami IT według FitSM® (Foundation Certificate in IT Service Management according to FitSM).
Szkolenie skierowane jest do:
- Menedżerów i pracowników organizacji IT planujący usprawnienie procesów wewnętrznych w oparciu o najlepsze praktyki FitSM®
- Pracowników firm świadczących usługi IT
- Osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje w zakresie zarządzania usługami IT i zdać egzamin FitSM® Foundation
Szkolenie i certyfikacja FitSM®:
- Wspiera organizacje w wykonaniu pierwszego kroku w kierunku wdrożenia pełnego zestawu procesów zarządzania usługami IT
- Usprawnia świadczenie usług IT przez organizację przy użyciu zwięzłego, lekkiego i osiągalnego standardu ITSM
- Pomaga organizacjom w stosowaniu skutecznych procesów ITSM w środowiskach sfederowanych, w których usługi są zarządzane we współpracy z konkurującymi lub odmiennymi organizacjami
- Implementuje podstawy efektywnych procesów ITSM tam, gdzie nie jest konieczne wdrażanie szczegółowych procesów określonych przez inne ramy (np. ISO/IEC 20000 i ITIL®)
- Egzamin realizowany jest na koniec szkolenia
- W trakcie egzaminu nie jest dozwolone korzystanie z pomocy dodatkowych
- Czas trwania: 30 minut
- 20 pytań jednokrotnego wyboru
- Cztery możliwe odpowiedzi na każde pytanie: A, B, C lub D
- Do zaliczenia egzaminu wymagane jest co najmniej 65% poprawnych odpowiedzi (13 z 20).
Nie jest wymagane specjalne przygotowanie słuchaczy.
-
Szkolenie: polski
-
Materiały: angielski
-
Egzamin: angielski
- Zarządzanie usługami informatycznymi: wprowadzenie, terminy i pojęcia
- Rodzina podejść i standardów FitSM®
- Zarządzanie usługami informatycznymi – aspekty ogólne
- Zarządzanie usługami IT – Procesy
- Korzyści, zagrożenia i wyzwania związane z wdrożeniem zarządzania usługami IT
- Powiązane standardy i ramy (frameworki)