Pobierz kartę szkolenia

FitSM® Advanced Service Operation and Control (SOC) - akredytowane szkolenie z egzaminem

kod szkolenia: ZP-FitSM-SOC / PL DL 2d

Pakiety e-learning

FitSM® to darmowa i łatwa rodzina standardów, której celem jest ułatwienie zarządzania usługami IT.

Standard FitSM® i powiązany program certyfikacji są utrzymywane przez grupę roboczą ITEMO (IT Education Management Organisation) FitSM®. Standard FitSM® został pierwotnie opracowany w ramach projektu FedSM, finansowanego przez Komisję Europejską.

FitSM® został zaprojektowany tak, aby był zgodny z międzynarodową normą ISO/IEC 20000-1 (wymagania dotyczące systemu zarządzania usługami) i ITIL®. Model procesowy FitSM®, wymagania, zalecane działania i wzór do naśladowania są ukierunkowane na łatwą implementację. Równie dobrze może być zastosowany jako pierwszy krok do pełnego wdrożenia ITSM, czyli zastosowania dobrych praktyk ITIL® i/lub osiągnięcia zgodności z ISO/IEC 20000-1.

Główne cele FitSM® to:

  • Stworzenie przejrzystego, pragmatycznego, łatwego i osiągalnego standardu, który pozwala na efektywne zarządzanie usługami IT (ITSM)
  • Zaoferowanie wersji ITSM, która jest bardziej dostępna dla szerszego zakresu środowisk niż tradycyjne rozwiązania ITSM, uwzględniając scenariusze federacyjne
  • Dostarczanie rozwiązań, które można skutecznie wdrożyć w organizacjach poczynając od małych firm i start-upów po duże przedsiębiorstwa
  • Zdefiniowanie podstaw efektywności ITSM, która jest osiągalna, ale w razie potrzeby może zostać rozszerzona

Cele kursu:

  • Powtórzenie najważniejszych konceptów (lekkiego) ITSM (z poziomu Foundation)
  • Zapoznanie z ogólnymi aspektami wdrażania ITSM, procesami niezbędnymi do efektywnego działania i kontroli usług (zgodnie ze standardem FitSM-1) oraz ważnymi interfejsami w systemie zarządzania usługami.
  • Procesy ITSM, na których koncentruje się to szkolenie:
    • Zarządzanie incydentami i zgłoszeniami serwisowymi,
    • Zarządzanie problemami,
    • Zarządzanie konfiguracją,
    • Zarządzanie zmianą,
    • Zarządzanie wydaniami i wdrożeniami,
    • Zarządzanie ciągłym doskonaleniem usług

Zdobycie certyfikatu w zakresie eksploatacji i sterowaniu usługami wg FitSM®.

Termin

tryb Distance Learning

poziom Średnio zaawansowany

czas trwania 2 dni |  16h|  11.07 12.07
1 800,00 PLN + 23% VAT (2 214,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 800,00 PLN
czas trwania 2 dni |  16h|  07.11 08.11
1 800,00 PLN + 23% VAT (2 214,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 800,00 PLN
1 800,00 PLN 2 214,00 PLN brutto

Szkolenie skierowane jest do:

  • Osób chcących pełnić rolę koordynatora w procesach ITSM związanych z eksploatacją i sterowaniem usługami IT
  • Kandydatów, którzy chcą osiągnąć poziom eksperta w systemie kwalifikacji i certyfikacji

Szkolenie i certyfikacja FitSM®:

  • Wspiera organizacje w wykonaniu pierwszego kroku w kierunku wdrożenia pełnego zestawu procesów zarządzania usługami IT
  • Usprawnia świadczenie usług IT przez organizację przy użyciu zwięzłego, lekkiego i osiągalnego standardu ITSM
  • Pomaga organizacjom w stosowaniu skutecznych procesów ITSM w środowiskach sfederowanych, w których usługi są zarządzane we współpracy z konkurującymi lub odmiennymi organizacjami
  • Implementuje podstawy efektywnych procesów ITSM tam, gdzie nie jest konieczne wdrażanie szczegółowych procesów określonych przez inne ramy (np. ISO/IEC 20000 i ITIL®)
  • Egzamin realizowany jest na koniec szkolenia
  • W trakcie egzaminu nie jest dozwolone korzystanie z pomocy dodatkowych
  • Czas trwania: 60 minut
  • 30 pytań jednokrotnego wyboru:
  • Cztery możliwe odpowiedzi na każde pytanie: A, B, C lub D
  • Jedna poprawna odpowiedź na pytanie
  • Do zaliczenia egzaminu wymagane jest co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi (21 z 30).

Kandydat musi posiadać Certyfikat FitSM® Foundation.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: angielski
  • Egzamin: angielski
  1. Podsumowanie FitSM® Foundation i podstawy ITSM
  2. Wybrane ogólne aspekty tworzenia systemu zarządzania usługami (SMS)
  3. Procesy ITSM do eksploatacji I sterowania usług
  4. Interfejsy i zależności procesów ITSM