Certified Agile Service Manager (CASM) - akredytowane szkolenie z egzaminem
kod szkolenia: ZP-CASM-DOI / PL DL 2d
Certified Agile Service Manager jest efektywnym odpowiednikiem programistycznego Scrum Mastera. Scrum Masterzy i Agile Service Managerowie mogą razem zaszczepić zwinne myślenie w całej organizacji IT jako podstawę kultury DevOps. Zastosowanie DevOps i zwinnej kultury zwiększa wartość organizacji oraz zapewnia lepszą wydajność biznesową w dynamicznym, niepewnym świecie. Organizacje w pełni korzystające z DevOps i zwinnych praktyk odnotowują znaczący wzrost przychodów i zysków oraz rozwijają swoje biznesy szybciej niż ich konkurencja, która nie stosuje praktyk Agile Service Management.
CEL PROJEKTU SZKOLENIOWEGO
Szkolenie stanowi wprowadzenie do zwinnego zarządzania usługami, zastosowania i integracji zwinnego myślenia w procesach zarządzania usługami. Zwinne myślenie poprawia skuteczność i wydajność IT oraz umożliwia dalsze dostarczanie wartości w obliczu zmieniających się wymagań.
- Szkolenie korzysta z bogactwa wiedzy i praktyk Agile oraz ITSM, aby wspierać kompleksowe, zwinne zarządzanie usługami poprzez skalowanie do „właściwej ilości” procesów, co prowadzi do poprawy przepływu pracy i czasu, do uzyskania korzyści.
- Agile Service Management pomaga działowi IT szybciej spełniać wymagania klientów, usprawniać współpracę między programistami i administratorami, przezwyciężać ograniczenia w przepływach pracy procesów poprzez przyjęcie iteracyjnego podejścia do inżynierii procesów, które poprawi efektywność zespołów zajmujących się doskonaleniem procesów.
Docelową grupą odbiorców szkolenia Certified Agile Service Manager (CASM) są:
- Właściciele praktyk i projektanci procesów
- Programiści zainteresowani usprawnieniem procesów
- Menedżerowie, którzy chcą połączyć wiele praktyk w środowisku DevOps
- Pracownicy i menedżerowie odpowiedzialni za inżynierię lub doskonalenie procesów
- Konsultanci prowadzący swoich klientów przez doskonalenie procesów i inicjatywy DevOps
- Każda osoba odpowiedzialna za:
- Zarządzanie wymaganiami procesowymi
- Zapewnienie efektywności i wydajności procesów
- Maksymalizację wartości procesów
Korzyści dla uczestnika:
- Zdobycie umiejętności zwinnego reagowania na zmieniające się wymagania biznesowe
- Umiejętność szybszej implementacji
- Ulepszenie przepływu pracy
- Skrócenie i wzmocnienie pętli sprzężenia zwrotnego
- Po zdaniu egzaminu otrzymanie certyfikatu Certified Agile Service Manager. Certyfikat wydawany jest na okres trzech lat od daty zaliczenia egzaminu.
Korzyści dla organizacji:
- Krótszy czas wprowadzenia produktu na rynek
- Wyższa jakość produktu
- Redukcja ryzyka
- Szybszy zwrot z inwestycji
- Większe zadowolenie klientów
Uczestnicy szkolenia otrzymają voucher na egzamin w formie online. Voucher jest ważny 6 miesięcy.
Po szkoleniu uczestnik dostaje maila z wytycznymi, jak zarejestrować się na egzamin. Termin ustala bezpośrednio z PeopleCert, używając swojego konta.
Egzamin online przeprowadzany jest w obecności proktora – osoba z firmy PeopleCert, który podpina się zdalnie pod pulpit kursanta i obserwuje przebieg egzaminu przez kamerę.
Zdający jest zobowiązany pokazać proktorowi za pośrednictwem kamery pomieszczenie, w którym będzie zdawał egzamin. Proktor sprawdza, czy nie ma w pokoju osób trzecich i pomocy naukowych.
Egzamin Certified Agile Service Manager (CASM)
- Egzamin w formie online
- Czas trwania egzaminu 60 minut
- Test jednokrotnego wyboru
- Minimalny próg zaliczenia to 26 punktów na 40 (65%)
- Możliwość korzystania z akredytowanych materiałów (Open book)
Zalecana jest podstawowa znajomość procesów ITSM i Scrum.
- Szkolenie: polski
- Materiały: angielski
- Egzamin: angielski
W cenę szkolenie wliczone są:
- Dostęp do platformy z akredytowanymi materiałami szkoleniowymi
- Voucher na egzamin online Certified Agile Service Manager
Dodatkowe opcje:
- Powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł (Uwaga: za pośrednictwem Altkom Akademia możliwe jest wykupienie tej opcji tylko przed szkoleniem)
- Moduł 1: Dlaczego warto stosować Agile Service Management?
- Wyzwania dzisiaj
- Czym jest zarządzanie usługami IT?
- Czym jest Agile?
- Manifest i zasady Agile
- Czego potrzeba, aby działać zwinnie?
- Moduł 2: Zwinne zarządzanie usługami
- Czym jest zwinne zarządzanie usługami?
- Cele, zadania i korzyści zwinnego zarządzania usługami
- Dwa aspekty
- Zwinna Inżynieria Procesów
- Zwinne doskonalenie procesów
- Moduł 3: Wytyczne dotyczące wykorzystania
- DevOps
- ITIL
- Site Reliability Engineering
- Lean
- Scrum
- Moduł 4: Role w zwinnym zarządzaniu usługami
- Związek z rolami w Scrum
- Agile Practice Owner
- Agile Service Management Team
- Agile Service Manager
- Moduł 5: Zwinna inżynieria procesów
- Zwinne procesy
- Jak procesy dostarczają wartość
- Inżynieria procesów – Waterfall a Agile
- Związek ze zdarzeniami i artefaktami Scruma
- Minimalny wykonalny proces – Minimum Viable Process
- Architektury mikroprocesowe
- Architektura zarządzania usługami
- Moduł 6: Artefakty zwinnego zarządzania usługami
- Backlog praktyk
- Backlog Sprintu
- Przyrost
- Moduł 7: Zdarzenia związane ze zwinnym zarządzaniem usługami
- Planowanie
- Sprint
- Planowanie Sprintu
- Process Standups
- Przegląd Sprintu
- Retrospektywa Sprintu
- Moduł 8: Zwinne doskonalenie procesów
- Dlaczego doskonalenie procesów jest ważne
- Cele doskonalenia procesu
- Przeglądy udoskonaleń procesów
- Ciągłe doskonalenie
- Automatyzacja