Change Management Foundation – akredytowane szkolenie z egzaminem
kod szkolenia: ZP-FCHM2.0 / PL DL 3dSzkolenie online rekomendowane osobom, które w codziennej pracy wprowadzają zmiany w zespole i w organizacji. Zajęcia będą szczególnie interesujące dla osób, które chcą poznać zjawiska psychologiczno-socjologiczne, jakie towarzyszą zmianom indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym. Szkolenie przygotowuje do egzaminu APMG International - Change Management™ Foundation.
Szkolenie skierowane do menedżerów, liderów zmian, kierowników projektów oraz szefów zespołów.
-
Poszerzenie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności związanych z pełnieniem roli osoby wprowadzającej zmianę i wspierającej ludzi w zmianie,
-
Zwiększenie efektywności i skuteczności przewodzenia zespołem, wspierania zmian na poziomie indywidualnym i organizacyjnym,
-
Nauka o procesie angażującym interesariuszy oraz poznanie sposobu rozwijania strategii i planów komunikacji,
-
Określenie możliwości budowania autorytetu i pozycji lidera zmiany,
-
Docenienie wpływu, jaki ma zmiana na organizację oraz zrozumienie, w jaki sposób dobrać i utrzymać odpowiednie tempo zmian,
-
Umiejętność definiowania ról podczas procesu zmiany oraz efektywne budowanie i wspieranie zespołu zmian,
-
Możliwość zdobycia międzynarodowego, dożywotniego certyfikatu Change Management™ Foundation.
- Egzamin testowy jednokrotnego wyboru składający się z 50 pytań
- Czas trwania egzaminu wynosi 40 minut
- Do zdania egzaminu konieczne jest uzyskanie minimum 25 punktów z 50 (tj. 50%)
Osobiste doświadczenia w pracy projektowej lub w zespole projektowym zarządzającym zmianą.
Uwaga: Szkolenie może być prowadzone w języku polskim lub angielskim, w zależności od zamówienia. Dotyczy to także materiałów i prezentacji dla uczestników oraz języka w jakim będzie prowadzony egzamin.
Autoryzowany podręcznik nie wchodzi w skład materiałów standardowych i można go zakupić wyłącznie w angielskiej wersji językowej. Egzamin przeprowadzany jest w ostatnim dniu zajęć.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski
- Egzamin: polski
- Wprowadzenie i prezentacja celów szkolenia
- Zmiana a jednostka
- Uczenie się jednostek
- Proces i style uczenia się
- Spadek wydajności w zmianie
- Modele zmiany indywidualnej
- Motywacja w zmianie
- Różnice indywidualne a podejście do zmiany
- Zmiana a organizacja
- Cztery metafory organizacji
- Zmiana i kultura organizacji
- Modele zmiany
- Główne role dotyczące zmiany w organizacji
- Rozwijanie wizji zmiany
- Zarządzanie interesariuszami
- Zasady strategii zarządzania interesariuszami
- Identyfikacja oraz segemntacja interesariuszy
- Mapowanie interesariuszy i strategie wpływu
- Komunikacja i strategia
- Uprzedzenia w komunikacji w kontekście zmiany
- Informacja zwrotna i podejścia do komunikacji
- Komunikacja w zmianie – czynniki, bariery i podejście
- Kanały komunikacji (Push-Pull & Lean-Rich)
- Planowanie komunikacji
- Ocena wpływu zmiany na organizację
- Identyfikacja i ocena wpływu zmiany
- Ocena wpływu interesariuszy
- Zmiany surowości oceny
- Gotowość do zmiany
- Motywowanie do zmiany, wsparcie jednostek i zespołów
- Sieci czynników zmian
- Budowanie organizacyjnej gotowoście do zmian
- Zespół zmian
- Organizowanie zespołu zmian
- Skuteczny zespół oraz jego rozwój
- Plan zarządzania zmianą
- Przygotowanie na opór
- Egzamin Change Management™ Foundation