Zakres merytoryczny

W ramach projektu uczestnik może skorzystać z 1 z 2 ścieżek certyfikacyjnych.

W wyborze odpowiedniej ścieżki pomogą nasi opiekunowie klienta, którzy przeprowadzą z Państwem rozmowę badania Państwa potrzeb rozwojowych. Wskażą oni ścieżkę, która w Państwa przypadku przyniesie więcej korzyści.

Po zakończeniu cyklu 7 dni szkoleń zaprosimy Państwa na całodzienną sesję certyfikacyjną, gdzie niezależna firma dokona oceny Państwa kompetencji i umiejętności. Sesja ta będzie wykorzystywała elementy metodyki Assessment Center oraz zestaw specjalnie dobranych narzędzi testowych.

LUDZIE: ścieżka koncentruje się na aspektach związanych z funkcjonowaniem zespołów handlowych oraz kompetencjach niezbędnych w pracy i zarządzaniu takim zespołem. Ścieżka ta obejmuje następujące bloki tematyczne:

  • Inauguracja programu oraz Leadership (łącznie 24 godziny szkoleniowe, czyli 3 dni): główne tematy tego bloku to etyka i skuteczność sprzedaży oraz przywództwo w zespole sprzedażowym.
  • Zespół (łącznie 16h, czyli 2 dni szkoleniowe): zajmiemy się tutaj głównie tematyką budowania zespołu; analiza przypadków oraz wieloaspektowe spojrzenie na problem kompletowania efektywnego zespołu handlowego.
  • Motywacja i komunikacja (łącznie 16h, czyli 2 dni szkoleniowe): to blok poświęcony budowaniu zaangażowania zespołu handlowego oraz komunikacji w takim zespole; rozwinięciem tematu będą zajęcia praktyczne na specjalnie przygotowanych przypadkach.

Po ukończeniu ścieżki "Ludzie" uczestnik:

  • potrafi świadomie budować swoje umiejętności liderskie oraz wizerunek w oczach pracowników działu sprzedaży;
  • potrafi unikać typowych błędów popełnianych przez menedżerów sprzedaży w zakresie przewodzenia pracownikom;
  • jest świadomy swojego stylu przywództwa i potrafi dostosować go do zmieniających się okoliczności biznesowych;
  • potrafi określić idealny profil handlowca, zdefiniować kompetencje niezbędne na tym stanowisku oraz wie, w jaki sposób wyłowić „sprzedażowe” talenty;
  • wie w jaki sposób i jakimi narzędziami rekrutować najlepszych handlowców – potrafi przeprowadzić profesjonalne, a także skuteczne interview oraz ocenić potencjał rozwojowy, talenty kandydatów;
  • potrafi podjąć lub zarekomendować trafną decyzje (tj. skutkującą długoterminową współpracą, wysokimi wynikami i satysfakcją Klienta) kogo zaprosić do współpracy w zespole;
  • potrafi poprowadzić rozmowę coachingową z wykorzystaniem wybranych technik;
  • potrafi dobierać metody prowadzenia rozmów do sytuacji, w jakiej znajduje się pracownik;
  • rozumie jakie korzyści może mu dać świadome stosowanie narzędzi coachingowych w zarządzaniu działem sprzedaży;
  • potrafi świadomie planować działania menedżerskie skoncentrowane na budowaniu motywacji zespołu handlowego;
  • potrafi zrównoważyć finansowe zachęty oraz niefinansowe metody odziaływania na motywację pracowników;
  • jest świadomy zagrożeń i błędów, które popełnia w zarządzaniu zespołem sprzedaży i ich wpływu na zaangażowanie pracowników.

PROCES: ścieżka poświęcona tematowi prowadzenia działań sprzedażowych, standaryzowania go, śledzenia oraz zarządzania nim. Ścieżka ta obejmuje następujące bloki tematyczne:

  • Inauguracja programu oraz Wskaźniki Sprzedaży (łącznie 24 godziny szkoleniowe, czyli 3 dni): główne tematy tego bloku to etyka i skuteczność sprzedaży oraz analiza wskaźników sprzedażowych; w ramach tego bloku jeden dzień szkoleniowy w formie warsztatów komputerowych.
  • Strategia (łącznie 16h, czyli 2 dni szkoleniowe): budowanie oraz realizacja strategii sprzedażowych, przekładanie takiej strategii na działania operacyjne, analiza najczęściej popełnianych błędów w obszarze strategii sprzedażowych.
  • Proces sprzedaży (łącznie 16h, czyli 2 dni szkoleniowe): planowanie działań sprzedażowych, unikanie najczęstszych (ale i tych rzadszych) błędów, omówienie wybranych metodyk sprzedażowych oraz wyzwań związanych z ich wdrażaniem.

Po ukończeniu ścieżki „Proces” uczestnik:

  • potrafi efektywnie wykorzystywać wskaźniki sprzedaży w zarządzaniu zespołem handlowym;
  • potrafi dobrać odpowiednie wskaźniki do sytuacji biznesowej w jakiej znajduje się jego dział;
  • potrafi prawidłowo odczytywać informacje jakie niosą ze sobą poszczególne wskaźniki sprzedaży;
  • rozumie szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z zarządzaniem sprzedażą z wykorzystaniem wskaźników sprzedaży;
  • potrafi zaplanować i przygotować strategię sprzedaży;
  • wie, w jaki sposób przedstawić założenia strategii i zmotywować zespół handlowy do jej realizacji;
  • potrafi planować, określać oczekiwania, wybrać właściwe metody i narzędzia do realizacji strategii sprzedaży;
  • podejmuje trafne decyzje dotyczące tego, kogo zaprosić do współpracy i jak tworzyć strategie w modelu partycypacyjnym;
  • potrafi przygotować plan działań operacyjnych, dzięki którym dokument nazwany strategią sprzedaży nabiera mocy do realizacji;
  • potrafi efektywnie zaprojektować procesy sprzedaży wspierające realizację strategii sprzedaży;
  • potrafi wyeliminować zbędne czynności wykonywane przez zespół handlowy;
  • potrafi ograniczyć czynności zarządcze i skupić się na właściwych działaniach menedżerskich wspierających realizację poszczególnych procesów;
  • potrafi unikać typowych błędów w zarządzaniu poszczególnymi procesami.

Zobacz także:

Infolinia
801 258 566

E-mail
szkolenia@altkom.pl

  • KONTAKT

    Jeżeli jesteście Państwo zdecydowani by rozpocząć z nami swój rozwój, prosimy o wypełnienie Karty Zgłoszenia i przesłanie jej na adres: szkolenia@altkom.pl.

    W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z Biurem Projektu pod adresem szkolenia@altkom.pl lub pod numerem telefonu:

    801 258 566

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Proszę wypełnić formularz, a my oddzwonimy.

    Imię

    *

    Nazwisko

    *

    Email

    *

    Telefon

    *

    DOKUMENTY DO POBRANIA

    Karta Zgłoszenia ⇓

    Regulamin uczestnictwa w Projekcie ⇓

    Wzór umowy szkoleniowej wraz z załącznikami ⇓

    Harmonogram szkoleń ⇓

Altkom Akademia od 25 lat jest partnerem w rozwoju organizacji poprzez dostarczanie swoim Klientom najwyższej jakości usług doradczych, szkoleniowych oraz rozwojowych. Oferta Altkom Akademii obejmuje ponad 1000 szkoleń dla użytkowników i profesjonalistów IT, a także szkolenia biznesowe z zakresu zarządzania organizacją, zarządzania projektami i analizy procesów biznesowych.

Copyright © 1992-2018 Altkom Akademia S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone | Infolinia edukacyjna 801 25 85 66

Aktualne promocje

Sprawdź