Udostępnij!
- Zdarza Ci się być świadkiem codziennych nieporozumień i konfliktów?
- Uczestniczysz w spotkaniach zabierających czas i energię uczestników, z których niewiele wynika, a projekt utknął z niewiadomych powodów?
- Nie rozumiesz, dlaczego coś, o czym mówisz, jest realizowane inaczej, niż to, co przekazałeś/aś?
- Wychodzisz z pracy ze zmęczeniem, a satysfakcja, jeżeli się pojawia, jest krótkotrwała?
Akceptujesz taki stan rzeczy, ale czasami przychodzi pytanie… Czy naprawdę tak musi być?
W dwuwymiarowym świecie myślenia i działania miarą wartości człowieka i jego sukcesu jest to, jak wiele potrafi zdziałać i wymyślić w ciągu jednego dnia. Nie ma tu przestrzeni na… bycie człowiekiem, z uczuciami, potrzebami i wartościami.
Empatia, obok myślenia i działania, tworzy trzeci wymiar – przestrzeń komunikacji budującej kontakt, zaufanie i efektywną współpracę. Dzięki uważności, otwartości i autentycznej ciekawości na drugą osobę, współtworzy się nowa jakość środowiska pracy. Tutaj każdy widzi jasno wspólne cele i bierze za nie odpowiedzialność, jednocześnie otrzymuje realne wsparcie dla efektów swojej pracy, która bezpośrednio przekłada się na efekt końcowy danego projektu.