Udostępnij!
Celem spotkania jest praktyczne przedstawienie etapów pracy analityka i wybranych technik. Uczestnicy zobaczą kolejne kroki analizy biznesowej na konkretnym przykładzie firmy z branży usługowej. Poznają techniki pracy oraz artefakty jakie powinien stworzyć analityk.
Po zakończeniu seminarium uczestnicy uzyskają konkretny, całościowy obraz jednego z możliwych podejść do przeprowadzenia analizy biznesowej. Spotkanie będzie prowadzone w oparciu o konkretny przykład, a porządkująca teoria, definicje i ogólne pojęcia zostaną podane jedynie wtedy, gdy będą niezbędne.
Zapraszamy analityków, kierowników projektów i programistów, którzy muszą samodzielnie zbierać wymagania.
Agenda:
- Przedstawienie przykładowego problemu – kłopoty firmy instalatorskiej.
- Opis stanu aktualnego: potrzeby, cele, ograniczenia zamawiającego.
- Opis stanu docelowego: założenia, wymagania biznesowe, granice produktu.
- Analiza użytkowników produktu.
- Wybór koncepcji rozwiązania: analiza ryzyk i możliwych rozwiązań, wybór najlepszego, opis ogólny planowanego produktu.
- Konkretyzacja rozwiązania: wymagania uczestników w podziale na interfejsy, funkcjonalne i pozafunkcjonalne.
- Odpowiedzi na pytania uczestników.