Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedzi (2)

  • 9

Motywacja poprzez wartości i konteksty.

Uczenie się języka obcego dla samego faktu umiejętności posługiwania się językiem, jest na pewno, o wiele mniej motywująca, aniżeli gdy zastosowanie tego języka będzie miało kontekst, np. możliwość wyjazdu za granicę i poznawanie nowej kultury, zmiana pracy, lepsze dogadanie się z nowym partnerem (przy założeniu, że jest to osoba z zagranicy i do komunikacji wykorzystujecie, wspólny obcy język np. angielski).

Jeśli jest kontekst, jeśli jest to po coś, to wtedy są argumenty dla części logicznej, a dla części emocji jest poczucie zbliżającej się nagrody w postaci tego do czego dążymy - wyjazd, praca itd.

Jeśli mama chce założyć kurtkę małemu dziecku, które z założenia jako dziecko ma retrospektywę, a nie perspektywę analizy przyszłościowej, jak większość dorosłych, to nie możemy się dziwić, że w ciepłym pomieszczeniu maluch mówi NIE i nie chce założyć kurteczki.

Co robi mądry rodzić? Tworzy wartość i kontekst. Otwiera okno, za którym jest zimno i chłód, po chwili pokazuje na kurteczkę, a dziecko samo YHYM YHYM TAA, TAA... Jest kontekst, jest po co; jest zrozumienie, jest chęć.

Kontekst do zastosowania, argumenty dla logiki, nagroda dla emocji, wartość realizacji,  a nie "motywowanie się", chyba, że to, co napisałem ,nazwiemy właśnie motywowaniem się :)

 

Pozdrawiam.

A.

  • Odpowiedział
  • @ | 20.03.2014
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII
  • 1

Ja stosuję jedną zasadę: zrób to i będziesz miał szybko z głowy.

  • Odpowiedział
  • @ | 10.07.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII