Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 0
  • 1

 Zwracam się z prośbą o pomoc/radę mam plik kalkulator i w zakładce Kalkulator w Kolumnach AD (minimalną) i AE maksymalną wartość dla danego miesiąca w zakresie od B do Z w tej chwili uzupełniłem to ręcznie czyli dla stycznia wpisałem zakres B2:Z32 czy jest możliwość by używając kolumny AA pogrupował zakres Bx:Zy gdzie x byłby początkiem miesiąca stycznia"1" czyli wiersz drugi a natomiast y - ostatnie pola stycznia "1" czyli wiersz 32.

potrzebuję takiego wyliczenia ponieważ gdy będę wklejał 3000 takich wartości dla poszczególnych Obiektów to chciałbym by np jak dane będą od marca to w styczniu i lutym ma pokazać 0 a w w/w przykładzie gdy będę miał na sztywno wpisany zakres to mi przekłamie Min i Max dla danego miesiąca

Załączniki

  • xlsx

    Kalkulator.xlsx ( 2M )
Andrzej_Milewski_9o39
  • Zapytał
  • @ Andrzej_Milewski_9o39 | 03.02.2022
    • 0
    • 0
    • 0
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedź (1)

  • 1

Wklej poniższą formułę do komórki AD2, zatwierdź przez ctrl+shift+enter i przeciągnij w dół:

=MIN(JEŻELI(TEKST($A$2:$A$366;"mmmm")=$AC2;JEŻELI($B$2:$Z$366<>"";$B$2:$Z$366)))*1000

Swoją drogą zdecydowanie poszedłbym tu w stronę skorzystania z dobrodziejstw Power Query, ten dodatek jest stworzony do takich zadań. Piszesz o wklejaniu innych wartości, czyli zakładam, że dane źródłowe masz w zewnętrznych plikach, a tu tym bardziej PQ rozwinie skrzydła. Poniżej przykład zapytania, które wyciągnie min i max z danych w arkuszu - zaznacz dowolną komórkę w zakresie A1:Z366, z menu wybierz Dane -> Z tabeli, zaznacz opcję "Moja tabela ma nagłówki" i kliknij OK. Następnie wejdź w edytor zaawansowany i wklej tam poniższe zapytanie (zakładam, że masz polską wersję excela i tabela została nazwana jako Tabela1) i kliknij OK. Na dobry początek powinieneś uzyskać informację o skrajnych wartościach w kolejnych miesiącach, docelowo można tu kombinować z pobieraniem danych z wszelkich źródeł - od lokalnego pliku, przez hurtownie danych, po strony www, wachlarz możliwości jest przeogromny. W sieci znajdziesz mnóstwo przewodników po PQ, serdecznie polecam.

let
    Źródło = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Tabela1"]}[Content],
    #"Usunięto kolumny" = Table.RemoveColumns(Źródło,{"Miesiąc"}),
    #"Zmieniono typ" = Table.TransformColumnTypes(#"Usunięto kolumny",{{"Data", type date}, {"01:00", type number}, {"02:00", type number}, {"03:00", type number}, {"03A:00", type any}, {"04:00", type number}, {"05:00", type number}, {"06:00", type number}, {"07:00", type number}, {"08:00", type number}, {"09:00", type number}, {"10:00", type number}, {"11:00", type number}, {"12:00", type number}, {"13:00", type number}, {"14:00", type number}, {"15:00", type number}, {"16:00", type number}, {"17:00", type number}, {"18:00", type number}, {"19:00", type number}, {"20:00", type number}, {"21:00", type number}, {"22:00", type number}, {"23:00", type number}, {"24:00", type number}}),
    #"Pogrupowano daty" = Table.Group(#"Zmieniono typ", {"Data"}, {{"wartości", each List.Skip(Record.FieldValues((_){0}), 1), type date}}),
    #"Dodano kolumnę min" = Table.AddColumn(#"Pogrupowano daty", "min", each List.Min([wartości])),
    #"Dodano kolumnę max" = Table.AddColumn(#"Dodano kolumnę min", "max", each List.Max([wartości])),
    #"Dodano kolumnę miesiąc" = Table.AddColumn(#"Dodano kolumnę max", "miesiąc", each Date.Month([Data])),
    #"Pogrupowano miesiące" = Table.Group(#"Dodano kolumnę miesiąc", {"miesiąc"}, {{"min", each List.Min([min]), type number}, {"max", each List.Max([max]), type number}})
in
    #"Pogrupowano miesiące"

PS: Przyłóż się trochę do interpunkcji, taki potok słów ciężko zrozumieć. Pomagać w ciekawych zadaniach lubię, ale dociekać, co autor miał na myśli, już zdecydowanie mniej :)

Mirosław_Janiak
  • Odpowiedział
  • @ Mirosław_Janiak | 03.02.2022
    • 1
    • 7
    • 1
Komentarze
Bardzo Panu dziękuję. Popracuję nad interpunkcją. Zgłębię temat Power Query. Jeszcze raz dziękuję
Skomentował : @ Andrzej_Milewski_9o39 ,04.02.2022
  • 0
  • 0
  • 0