Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 2
  • 0
  • 1

Dzień dobry,.

Od lat korzystam z SCCM (obecnie 1910) i w końcu dojrzałem do korzystania z WOL i maintenance windows w celu nocnego wzbudzania/uruchamiania komputerów i póki co, puszczania sekwencji z upgrade Windowsa do najnowszego buildu.

Sam WOL działa (mogę wzbudzać komputery z konsoli). Mam problem z wzbudzaniem komputerów w oknie serwisowym i wykonywaniem na nich TS, we wdrożeniu której włączone jest właśnie WOL. TS nie wybudza komputerów według harmonogramu, widzę że robi to tylko w momencie, gdy wyedytuję TS (np. odznaczę checkbox "send wake-ip packets", zastosuję zmiany i ponownie zaznaczę to pole i kliknę OK. Nie ma to nic wspólnego z harmonogramem.

Dodam, że wdrożenie TS jest dostępne od tygodni, wygasa na koniec lutego i przypisane jako "Najszybciej, jak to możliwe". Okno serwisowe dla kolekcji, w której są testowane laptopy ustawione od 11.00 do 17.00 (dla wszystkich rodzajów wdrożeń), więc będąc w pracy powinienem zobaczyć jak komputery się uruchamiają, jednak nic się nie dzieje.

Sam mechanizm WOL, w sieci działa prawidłowo, jak pisałem wcześniej, mogę wybudzać stacje ręcznie z konsoli SCCM'a. SCCM nie próbuje wybudzać stacji w kolekcji zgodnie z harmonogramem. Sniffowałem sieć (WOL u mnie idzie na całą sieć broadcastem) i nie widzę żadnych Magic Packetów.

Jeśli komputer jest włączony i nadchodzi czas okna serwisowego (11.00), to TS zaczyna się wykonywać, zatem samo TS jest OK.

Mam wrażenie, że źle rozumiem mechanizm wzbudzania stacji z poziomu wdrożenia, lub coś nie działa jak należy w samym SCCM.

Czy ktoś to wdrażał, lub widział ten mechanizm w wykonaniu SCCM w praktyce? Przeszukiwanie sieci niewiele wniosło do rozwiązania problemu.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

Piotr_Ancerowicz
  • Zapytał
  • @ Piotr_Ancerowicz | 27.02.2020
    • 1
    • 0
    • 0

Odpowiedzi (2)

  • 1

Witam.

Pytanie, czy problemem nie jest ustawienie "Najszybciej, jak to możliwe". Proszę spróbować określić czas wykonania TS. W ustawieniu "Najszybciej, jak to możliwe", to SCCM decyduje kiedy ma się wykonać. Problemem może być to, że wybrany termin nie zgrywa się z oknem serwisowym.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedział
  • @ | 27.02.2020
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
  • 0

Dziękuję za podpowiedź. Pomogło. Po zmianie z "Najszybciej, jak to możliwe" na harmonogram co 1 dzień o 15.20 wysyła WOL o zadanej godzinie. Teraz mogę pójść dalej z testami.

Mam jeszcze pytanie, czy wie Pan dlaczego po wysłaniu o wskazanej godzinie Magic Pakietu, SCCM planuje kolejne wysyłanie WOL 9 godzin później? Log poniżej:

Last WOL trigger for deployment HQ120049 and collection [16777293] was 02/27/2020  14:20:00 (UTC).

++ Next WOL trigger for deployment HQ120049 and collection [16777293] is 02/27/2020  23:20:00 (UTC).

Piotr_Ancerowicz
  • Odpowiedział
  • @ Piotr_Ancerowicz | 27.02.2020
    • 1
    • 0
    • 0