Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 0
  • 1

Cześć.

Mam problem z sumowaniem warunkowym z wieloma warunkami na podstawie listy, np. mamy formułę: =SUMA(SUMA.WARUNKÓW(Suma_zakres;Kryteria_zakres;{"A";"B"})), gdzie suma warunków sumuje dla A i B i zwraca listę {Suma(A);Suma(B)}, a zewnętrzna Suma sumuje obie wartości.
Problem pojawia się, gdy chcę wartość {"A";"B"} zastąpić odwołaniem do komórki (=SUMA(SUMA.WARUNKÓW(Suma_zakres;Kryteria_zakres;A1)), gdzie w A1 "={"A";"B"}"), ponieważ wtedy sumuje tylko pierwszą wartość - {Suma(A)}, bez wartości Sumy(B).

W jaki sposób użyć listy, albo odwołania do innej komórki, aby odpowiednio to działało (sumowało wszystkie wartości, zamiast pierwszej)?

Wprowadziłoby to większą przejrzystość tabelek i arkusza i nie musiałbym w każdej formule indywidualnie ustawiać tej listy.
Mam nadzieje, że przejrzyście rozpisałem problem, w internecie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Czekam na odpowiedź, w razie pytań proszę śmiało o kontakt. W załączniku przesyłam prosty przykład w Excelu.

Pozdrawiam.

Załączniki

  • xlsx

    Pytanie do AltkomAkademia - Li... ( 16K )
Dominik_Bryś
  • Zapytał
  • @ Dominik_Bryś | 15.11.2019
    • 0
    • 0
    • 0
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedź (1)

  • 1

Możesz albo wprowadzić kryteria w osobnych komórkach, wskazać ten zakres w swojej formule i zatwierdzić ją kombinacją ctrl+shift+enter, albo po prostu posłużyć się dedykowaną do takich zadań funkcją BD.SUMA (wymaga ona jednak tabeli z nagłówkami).

Mirosław_Janiak
  • Odpowiedział
  • @ Mirosław_Janiak | 17.11.2019
    • 1
    • 7
    • 1