Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 0
  • 3
  • 55

Szanowni.

Poszukuję dobrych praktyk jak i oprogramowania wspierającego umożliwiających efektywne Zarządzanie Zasobami w IT w organizacjach gdzie struktura IT jest dość rozbudowana.

Case Studies:

  • Organizacja IT podzielona jest na Departamenty (Rozwój Oprogramowania i Projekty; Utrzymanie; etc) "etc" nie jest przedmiotem naszego zainteresowania.
  • Dla każdego przypadku powołania inicjatywy Projektowej, CRa, etc) trzeba zwymiarować możliwości zasobowe poszczególnych zespołów w odniesieniu do Zakresu i Czasu danej inicjatywy.
  • Podczas życia inicjatywy potrzeba mieć pieczę nad zasobami które zostały przydzielone - zadania projektowe, a także dla szefów zespołów mieć wgląd w obciążenie ich pracowników, a także mieć wgląd w przekrojowy zakres zadań przypadających na zdefiniowany przez nich okres czasu (dzień [MD], tydzień, miesiąc, kwartał, rok}.
  • Kierownik Zespołu - musi mieć wgląd na zasoby które posiada i na oddelegowane MD do poszczególnych inicjatyw, musi wiedzieć ile poświęcił zasobów do Projektów, ile do Utrzymania, ile jest osób na wolnych, itp.).
  • Kierownik Projektu - musi wiedzieć na ile czasu ma przydzielonego człowieka, jaki zespół, jakie zadanie, kiedy ono jest planowane w czasie, potencjalne ryzyka z dostępnością zasobu, dane pracownika.
  • Właściciel procesu - musi mieć możliwość przeglądu całego Portfela i rozliczać efektywność pracy ludzi, wskazywać na potencjalne miejsca ryzyk, eskalować sporne kwestie, dbać o dobry bilans.
  • Właściciel Puli Zasobowej (zwany dalej Szefem Departamentu) - musi mieć generyczną informację ile osób wykonuje jakie zadania, na jaki %, ile osób z danego zespołu wykonuje zadania, projektowe, utrzymaniowe, rozwojowe, itp.

Oprogramowania Wspierające do tej pory analizowane:

  • Microsoft Office - Excel z szeregiem kar, i warstwą prezentacji opartą na www,
    • plusy: ładne i przyjemne; tanie,
    • minusy: problem rozwojowy i utrzymaniowy, mało elastyczne,
  • Microsoft Office - Enterprise Project Management,
    • plusy: rozbudowane narzędzie łączące w sobie wiele elementów składających się na Zarządzanie Projektami, prócz możliwości definiowania Resource Managementu, zarządzanie Portfelem projektów, baza wiedzy, platforma do utrzymywania dokumentów projektowych, etc,
    • minusy: cena, skomplikowane wdrożenie, potrzeba posiadania licencji dla każdego zaawansowanego użytkownika,
  • Atlassian - JIRA,
    • plusy: tracking statusu projektów, możliwość definiowania zasobów, cena,
    • minusy: narzędzie wspiera jedynie zakres projektowy, potrzeba Confluence do rozszerzenia możliwości o przechowywanie danych i narzędzia zakresu 'collaboration',
  • CA Technologies - RALLY,
    • plusy: tracking statusu projektów, rozwiązanie rozwojowe,
    • minusy: cena, ponownie narzędzie skupiające się głównie na tematyce projektowej.

Tyle.

Potrzebuję sugestii, możliwie popartych danymi, dobrymi praktykami, wdrożeniami.

Pozdrawiam.
Damian.

 

Damian_Szulakowski
  • Zapytał
  • @ Damian_Szulakowski | 02.05.2016
    • 1
    • 3
    • 5