Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedź (1)

  • 2

Rzeczywiście, problem jest kluczowy, w dodatku dość częsty. Tym bardziej, że zespół projektowy jest specyficzny choćby ze względu na swoje zróżnicowanie kompetencyjne i różne doświadczenie członków. Listę potencjalnych problemów można mnożyć, choć u podstawy większości z nich leży nieodpowiednia komunikacja, począwszy od nierozumienia, poprzez niedoinformowanie, aż po konflikty. Trudno jednym zdaniem zdefiniować najlepsze rozwiązania, ale zasugeruję choćby jeden element. Pracę z zespołem projektowym warto rozpocząć od czegoś w rodzaju kick-off, na którym zdefiniuje się wzajemne oczekiwania komunikacyjne i zasady pracy, którymi zespół będzie się kierował. Mogą nimi być na przykład: otwartość w wyrażaniu pomysłów, krytyka skierowana na problem, a nie na osobę, wypowiadanie wzajemnych oczekiwań, zamiast domyślania się, "pranie brudów" wewnątrz zespołu, a nie opowiadanie wszystkim wokół, jak to mamy z kolegami z team'u źle. Brzmi banalnie? Być może, choć praktyka wskazuje, że to najczęściej marginalizowanie takich kwestii jak wyżej, prowadzi do nieporozumień. Zacznijmy więc od "małych kroków". Powodzenia!

  • Odpowiedział
  • @ | 13.10.2015
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII