Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 3
  • 3
  • 225

Na kilku szkoleniach, na których byłem poruszany był temat psychologii w reklamie. Jednak nie do końca wiem jak zidentyfikować mechanizmy psychologiczne, które stosowane są w reklamach. Bardzo proszę o przykłady reklam z informacją jakie mechanizmy w nich zastosowano. Chciałbym wykorzystać to w promocji swojej firmy. Mogą być też przykłady stron WWW.

  • Zapytał
  • @ | 14.08.2015
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII

Odpowiedzi (3)

  • 0

Takich mechanizmów stosowanych w reklamach jest bardzo wiele, sporo opisów i przykładów możesz znaleźć w książce Dolińskiego: Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańskie Wydawn. Psychologiczne (GWP).

Poniżej w kolejnych postach moje inspiracje:

Przykład 1

Mechanizm: ruch przyciąga uwagę, obiekt w ruchu zawsze będzie spostrzeżony szybciej, nawet jeśli jest to tylko symulowany ruch, tak jak w poniższej reklamie

 

  • Odpowiedział
  • @ | 31.08.2015
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII
  • 0

Przykład 2 

Mechanizm: społeczny dowód słuszności: ludzie chętniej kupują i interesują się produktami, które kupują inni. Ich uwagę przyciągają obiekty, którymi interesują się inni. Kiedy nie wiemy co robić, robimy to co inni. 

Podobnie działają wszystkie hasła i komunikaty o tym, że dana firma obsłużyła już 1000 klientów... również w mediach społecznościowych:

  • Odpowiedział
  • @ | 31.08.2015
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII
  • 0

Przykład 3

Mechanizm: Seks, seks jak seks... przyciąga uwagę, tak również dzieje się w reklamach, niestety należy pamiętać, że zastosowanie tego mechanizmu może być dość kontrowersyjne:

Czasami komiczne:

 

Pamiętajmy o tym, że seksualność w reklamie powinna być mocno związana ze stylem i osobowością samej marki. Użycie seksu, namiętnych spojrzeń czy skojarzeń w reklamie alkoholu czy perfum jest więc lepszym pomysłem niż w przypadku wody mineralnej czy dachówki....

  • Odpowiedział
  • @ | 31.08.2015
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII