Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 2
  • 91

Odpowiedź (1)

  • 0

Bardzo dziękuję za pytanie. 

Pani Karolino, temat jest bardzo szeroki, bardzo wiele czynników wpływa bowiem na konwersję w sklepie internetowym. Istnieje sporo dobrych praktyk w tym zakresie opisanych w wielu publikacjach. Część firm decyduje się również na prowadzenie badań użyteczności swojego serwisu na własną rękę i na tej podstawie dokonuje optymalizacji. 

Najważniejsze czynniki wpływające na skuteczność sklepu internetowego opisano bardzo przystępnie w poniższych publikacjach:

Po angielsku

Hunt, B. (2011). Convert!: Designing Web Sites to Increase Traffic and Conversion. John Wiley & Sons.

Bardzo dobra seria ebooków wydawanych przez serwis Smashing Magazine https://shop.smashingmagazine.com/products/ux-design-bundle-14-ebooks?pk_campaign=smashing-magazine-ebooks-tab

Po polsku

Karwatka, T. (2009). Usability w e-biznesie: co kieruje twoim klientem?. Helion.

Krug, S. (2006). Nie każ mi myśleć!: o życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydawnictwo Helion. -  jedna z pierwszych książek w tym temacie, prezentowane przykłady są już trochę przestarzałe ale warto przeczytać aby zrozumieć filozofię i ideę samego projektowania sklepów

http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-witryn-internetowych-user-experience-smashing-magazine-jesmond-allen-james-chudley,prwiue.htm - Smashing po polskui

http://helion.pl/ksiazki/magia-interfejsu-praktyczne-metody-projektowania-aplikacji-internetowych-robert-hoekman-jr,magint.htm - książka podstawowa ale przydatna

  • Odpowiedział
  • @ | 13.08.2015
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII