Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedź (1)

  • 2

Chwila, gdy osoba, z którą rozmawiamy atakuje nas werbalnie, nie należy do najprzyjemniejszych. Bardzo często  trudno jest nam powstrzymać emocje i mamy wielką chęć odwdzięczyć się tym samym. Jednak nie jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ prawdopodobnie  zaogni ono sytuację.

 

Jednym z lepszych rozwiązań jest stanowcze poradzenie sobie z atakiem werbalnym:

Żelazną regułą jest to, że dopóki w przekazie partnera występują elementy agresywne, reagujemy wyłącznie na formę przekazu, a nie na treść.

 

  • Zaznaczamy, że sposób wypowiadania się partnera nam nie odpowiada.

Możemy w tej sytuacji zareagować następująco:

„Proszę na mnie nie krzyczeć, nie lubię tego.”

„Nie życzę sobie, żeby Pan mówił  takim tonem.”

„To w jaki sposób do mnie mówisz jest bardzo przykre. Proszę Cię, abyś zmienił formę.”

 

  • Użyj techniki zdartej płyty (powtarzania na okrągło zbliżonego komunikatu), aż warunki rozmowy ulegną zmianie.

 

 

Można również zastosować praktykę „zamorzenia gniewu głodem” – czyli również w formie zdartej płyty, w chwili krótkiej przerwy w trakcie ataku, mówić jedno zdanie, które ma propozycję zmiany formy kontaktu.

Np.:

„Proszę usiądź, porozmawiajmy spokojnie.”

„Bardzo chętnie Cię wysłucham, usiądźmy.”

 

W takiej sytuacji warto też spróbować wymusić kontakt wzrokowy.

 

W chwili, gdy u osoby atakującej opadną emocje, będziemy mogli przejść do konstruktywnej dla nas rozmowy.

  • Odpowiedział
  • @ | 09.12.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII