Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedzi (2)

  • 5

Autor: Karolina Kowalska

WIZERUNEK FIRMY

Każda firma, dla której istotnym elementem wizerunku, jest dbałość o szczegóły jakościowe, skoncentruje także swoją uwagę na wyglądzie personelu. Szczególnie, jeśli pracownicy reprezentują firmę przed klientem. Wiele firm, aby uniknąć niepotrzebnych "wpadek", przygotowuje firmowe stroje. Stroje te zazwyczaj są schludne, w kolorach odzwierciedlających barwy firmy i zawierających logo marki.

Jednak, są aspekty wizerunku pracownika, na które firma nie ma wpływu, a w szczególności na zapach pracownika. Prowadząc szkolenia menedżerskie, spotykam się bardzo często z tym problemem. Menedżerowie podchodzą do tego tematu "jak do jeża". Obawiają się reakcji pracowników, ingerencji w zbyt prywatną sferę pracownika itd. Jesteśmy ludźmi, mamy swoje uczucia i wartości, dlatego obawy są uzasadnione. To nie zmienia jednak faktu, że oprócz szefa w otoczeniu pracownika z "problemem", są jeszcze inni, dla których nieprzyjemny zapach kolegi stanowi być może, bardzo dużą barierę w relacjach z tą osobą. Brak reakcji, może pociągnąć za sobą masę problemów, chociażby brak współpracy zespołowej, a co za tym idzie brak realizacji celów pracy zespołu.

SZEFIE, CO TERAZ?

Nie licz na to, że sytuacja sama się rozwiąże... Temat jest delikatny, ale wymaga asertywności menedżera. Podstawowa zasada - porozmawiaj o tym! Rozmowę przeprowadź na osobności (nie angażuj do tej rozmowy pracowników - gdyż, to pierwszy krok do konfliktu pomiędzy nimi). Kieruj się zasadą równowagi pomiędzy asertywnością, a "ludzką twarzą szefa". Uważaj na słowa... Myśl pozytywnie!

Możesz użyć następującego schematu rozmowy:

1. Powitaj pracownika i podziękuj, że przyszedł na rozmowę

2. Powiedz, że rozmowa jest dla Ciebie trudna

3. Powiedz o Twoich oczekiwaniach względem wizerunku swoich pracowników

4. Przedstaw fakty i zapytaj, czy pracownik ma świadomość sytuacji (może pracownik o tym wie, mało tego, jest w trakcie leczenia tego problemu)

5. Zaproponuj pomoc (dodatkowa przerwa, strój służbowy na wymianę itp.)

6. Zmotywuj - doceń otwartość i profesjonalne podejście do sprawy. Pochwal za szczerość. Powiedz, że jest dla Ciebie ważnym pracownikiem, dlatego zdecydowałeś się z nim o tym porozmawiać.

7. "Otwórz drzwi" - powiedz pracownikowi, że w tej i innych sprawach jesteś do jego dyspozycji.

8. Podziękuj za rozmowę. 

  • Odpowiedział
  • @ | 06.10.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
  • 0

Lepiej też chyba jest, kiedy mężczyźnie zwróci uwagę mężczyzna, a kobiecie - kobieta. W sytuacji, kiedy szef zwraca uwagę kobiecie, ta może mieć pretensje do koleżanek, że jej o tym nie powiedziały, powoduje to chyba większy stres.

jan_putz
  • Odpowiedział
  • @ jan_putz | 22.12.2015
    • 0
    • 0
    • 0