Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 7
  • 399

W swojej bazie (załączona do pytania) mam za zadanie rozszerzyć funkcjonalności formularza do rozliczania prac przeglądy-wprowadzanie. Obecnie zapisuje on nowy rekord w tabeli PRZEGLĄD z informacją o rodzaju przeglądu, datą, osobą wykonującą itd.

Docelowo, formularz ma mieć możliwość wypełnienia listy zadań przypisanych do wybranych maszyn. Maszyny mają różne listy zadań, więc potrzebuję je pogrupować pod tym kątem. Zrobię to za pomocą pola Mag_ID z tabeli MASZYNA_OBIEKT w relacji z Mag_ID z tabeli MASZYNY_GRUPA. O tym, czy dla danej maszyny (wybranego Mas_ID) należy wypełnić checklistę, ma decydować, czy w tabeli tb_Checklista znajdują się rekordy z polem Id_Grupa_Maszyn identycznych z polem Mag_ID z tabeli MASZYNA_OBIEKT. Rozliczać czynności dla konkretnego przeglądu (Prz_ID) chcę w tabeli tb_RozliczenieChecklisty za pomocą pola TAK/NIE o nazwie Rozl_zrobiono. Obmyśliłem, że po aktualizacji pola kombi „wybor maszyny” (maszyna pobierana z pola Mas_ID tabeli MASZYNA_OBIEKT) baza pobierze czynności Chk_czynność z tabeli tb_checklista i zapisze je jako nowe rekordy w tabeli tb_RozliczenieChecklisty oraz wyświetli w podformularzu formularza głównego z opcją edycji pola Rozl_zrobiono. Chcę do tego wprowadzić kontrolę, czy użytkownik wypełnił checklistę. Jeśli tak, baza powinna pozwolić mu zapisać nowy rekord w tabeli PRZEGLĄD oraz rekord(y) w tabeli tb_RozliczenieChecklisty. Jeśli nie, baza nie może pozwolić zapisać wymienionych rekordów.

Pytanie brzmi: jak zrealizować pobieranie rekordów do listy zadań, wyświetlić je w formularzu oraz zapisać je (pod warunkiem wypełnienia) w tabeli tb_RozliczenieChecklisty? Czy obecny projekt tabel i relacji pozwala na wykonanie zadania?

Załączniki

  • zip

    Prioritas_2014-09-12b-ver1_20 ... ( 1023K )
Wilhelm_Zajączkowski
  • Zapytał
  • @ Wilhelm_Zajączkowski | 23.09.2014
    • 3
    • 2
    • 3

Odpowiedź (1)

  • 2

Po wyborze maszyny, lista czynności powinna ładować się na bazie kwerendy dynamicznie pokazującej czynności możliwe dla danej maszyny (powinien być taki słownik). Żadne rekordy nie powinny się kopiować.

Powinna być tabela czynności wykonanych wypełniana na bazie w/w słownika.

Ograniczenie możliwości zapisania rekordu powinno być zdefiniowane na etapie projektu tabeli poprzez pola wymagane.

Mam nadzieję, że te uwagi pomogą, bo jak widzę, zadanie nie jest proste.

Powodzenia.

  • Odpowiedział
  • @ | 03.10.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII