Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 2
  • 8
  • 268

Odpowiedzi (2)

  • 8

Takie poczucie powstaje, gdy to, co nam zostało do zrobienia jest dla nas ważne, czyli znajduje się na naszej (istniejącej bądź intuicyjnej) liście priorytetów.

 

Jeśli danego dnia zrobimy np. 3 rzeczy, ale będą to rzeczy priorytetowe, to mimo że pozostanie nam jeszcze 10 innych rzeczy, będziemy mieli poczucie, że panujemy nad sytuacją, a tamte pozostałe rzeczy zrobimy jutro albo przy okazji.

Jeśli robimy dużo, ale zaczynamy od mniej ważnych rzeczy, to świadomość tego, że nasze priorytety są nieruszone i czekają nas następnego dnia powoduje, że mamy właśnie poczucie zmarnowanego czasu, braku wydajności, złej organizacji itp.

 

I od tej organizacji bym zaczął rozwiązywanie problemu. Polecam prostą, ale skuteczną metodę wyznaczania priorytetów ABC:

- najwyższy priorytet mają zadania A - jest ich tylko 15%, ale dają 65% efektu

- średni priorytet mają zadania B - jest ich 20% i dają 20% efektu

- najniższy priorytet mają zadania C - jest ich 65%, ale dają tylko 15% efektu

 

Z powyższego wynikają dwie złote zasady zarządzania sobą w czasie:

1) nie liczy się ilość czasu poświęconego zadaniom, ale jakość oraz to, na co został spożytkowany

2) zamiast robić więcej i więcej, a potem karać się za to, że doba nie ma 48 h lepiej zaakceptujmy, że nie zrobimy wszystkiego i skupmy się na priorytetach.

 

Wyjdzie lepiej priorytetom oraz nam, bo będziemy zdrowsi i będziemy mieli czas dla siebie i najbliższych.

  • Odpowiedział
  • @ | 11.07.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
  • 4

Warto wyłączyć pocztę, to bardzo usprawnia pracę. Najlepiej robić to interwałami np.:

40 minut pracy

10 minut poczta

10 minut przerwa.

Praca z włączoną pocztą jest pracą pozorną. Ciągle będą wpadać maila i "ważne" sprawy. Po kilku godzinach skończymy dzień z bólem głowy i jeszcze dłuższą niż rano listą rzeczy do zrobienia. Wierzcie mi, warto wyłączyć pocztę, to pomaga zrobić rzeczy, które są rzeczywiście istotne. 

  • Odpowiedział
  • @ | 22.07.2014
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII