Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 7
  • 121

Jeśli jesteśmy najemcami, tzn. project managerami na kontraktach, możemy trafić na bardzo różne projekty. Co zrobić w sytuacji, gdy przyjmiemy do realizacji projekt, który jest ciekawy, jednak w jego trakcie okaże się, że jego produkty mogą naruszać prawo? Czy powinniśmy zrealizować go do końca jak najlepiej potrafimy i nie przejmować się, co dalej będzie? Czy przeciwnie: niezwłocznie odstąpić od jego realizacji i wypowiedzieć umowę?

Karolina
  • Zapytał
  • @ Karolina | 07.05.2014
    • lider
    • 27
    • 15
    • 37

Odpowiedź (1)

  • 5

Pani Karolino.

Nie jestem prawnikiem, więc proszę tego nie traktować jako porady prawnej, moim jednak zdaniem jako obywatela: KPK 304  par. 1, czyli:

 

1.  Jedyną możliwą odpowiedzią na tak postawiony problem jest (KPK art. 304 par.1 ) społeczny i moralny obowiązek zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,

2.  Jeżeli jesteśmy w  temacie tego typu dylematów, to warto się zapoznać i głęboko pochylić nad wnioskami z eksperymentu Milgrama,

3. A po trzecie, nie powinna mieć tutaj znaczenia atrakcyjność lub nie przedsięwzięcia, jeżeli jego cel (czyli produkty projektu) mają naruszyć prawo.

 

Tak powinien postąpić każdy odpowiedzialny obywatel. Managera powinien cechować wyjątkowy poziom odpowiedzialności - w tym społecznej i moralnej.

 

 

P.S. Nie do końca jasno sformułowana została sytuacja - określenie "produkty mogą naruszyć prawo" rodzi wiele pytań: "mogą, ale nie muszą...", "nie wiem, czy muszą...", "nie wiem, czy naruszą..." itp., itd.

 

Pozdrawiam.
Paweł Dąbrowski.

  • Odpowiedział
  • @ | 13.05.2014
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII
Komentarze