W mojej pracy spotkałam się już z wieloma modelami licencjonowania produktów od mega zawiłych, jakie ma np. Microsoft do zupełnie prostych typu "kupuj i rób z softem, co chcesz".
Jakie są skuteczne modele licencjonowania produktów dla biznesu?
W mojej pracy spotkałam się już z wieloma modelami licencjonowania produktów od mega zawiłych, jakie ma np. Microsoft do zupełnie prostych typu "kupuj i rób z softem, co chcesz".
Jakie są skuteczne modele licencjonowania produktów dla biznesu?
Pani Karolino,
wydaje mi się, że odpowiedź udzielona w wątku "Jakie parametry są ważne przy licencjonowaniu oprogramowania?" jest również odpowiedzią na powyższe pytanie.
Tak zwany "model licencjonowania", czyli określenie sposobu w jaki chcemy, aby odbiorcy korzystali z naszych usług - niezależnie czy będzie to oprogramowanie dostarczane jako towar czy jako usługa - wynika bezpośrednio z przyjętego modelu biznesowego przedsiębiorstwa.
"Jakie są skuteczne modele licencjonowania produktów dla biznesu?", czyli: "Jakie są skuteczne modele biznesowe?"
To temat rzeka - słowo "skuteczne" implikuje na starcie pytanie "a jaki skutek chcemy osiągnąć?"
Następne pytanie w kolejce to "Jak chcę/mogę ten skutek osiągnąć?" I tutaj zaczyna się właśnie zarządzanie strategiczne.
Niektórzy uważają, iż jest to dziedzina sztuki.
Pozdrawiam,
Paweł Dąbrowski