Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 2
  • 5
  • 330

Zdarza się, że w ciągu Sprinta zespół nie wyrabia się z zadanymi taskami pomimo ustalonych tolerancji. Co w takiej sytuacji zrobić z "niedokończonymi taskami"? Czy powinno się siedzieć w opór i nie odebrać Sprinta, jeśli nie jest cały, czy po prostu przepisywać je do kolejnego?

Karolina
  • Zapytał
  • @ Karolina | 17.04.2014
    • lider
    • 27
    • 15
    • 37
Zaloguj się aby zadać pytanie
Pokrewne

Odpowiedzi (2)

  • 2

Po pierwsze nie powinniśmy dopuścić do takiej sytuacji - powoduje to, że nie oddamy "gotowego" user story.

Najbardziej prawidłowym rozwiązaniem jest ustalenie z Product Ownerem, że to, czego nie dokończyliśmy, zostanie wyłączone z kryteriów akceptacji i pojawi się w nowym Sprincie jako osobne user story.

Drugim dobrym rozwiązaniem jest ustalenie z PO, że to user story nie zostanie zamknięte w tym Sprincie (z wszelkimi tego konsekwencjami) i praca zostanie dokończona w nowym Sprincie. Wtedy technicznie robimy to tak:

  1. Zakończone taski zostawia się przypisane do "starego" Sprintu
  2. Taski nierozpoczęte przepisuje się do nowego
  3. Taski niedokończone się klonuje i oryginał się zostawia w starym, a klona z wyzerowanym atrybutem "hours completed" przypisuje do nowego.
  4. User story powinno się przepisać na nowy Sprint - bo w starym go nie oddaliśmy, a zostanie oddany w nowym. Takie rozwiązanie najmniej zaburza statystyki.
jkruza
  • Odpowiedział
  • @ jkruza | 18.04.2014
    • 4
    • 0
    • 0
Komentarze
Dużo założeń i własnych ocen - nie jest to oficjalna wykładnia źródeł uczących o Scrumie (patrz: "Scrum Guide") - w znacznej mierze dlatego, że framework pewnych tematów zwyczajnie nie zgłębia i nie można się na niego powołać. To jednak oznacza, że dobudowując własne "dobre praktyki" możemy mówić co najwyżej o "własnych dobrych praktykach", bez kategorycznych stwierdzeń, że "najlepiej, gdy coś będzie jakoś" (bo to już subiektywna ocena).
Przykład: założenie, że "oddajemy User Story". Kto powiedział, że Sprint Backlog składa się w ogóle z User Stories? Wiemy, że są to Product/Sprint Backlog Items, ale "ubranie" ich w formę User Story to już wybrana (i nieobligatoryjna) praktyka własna.
Skomentował : @ Anna_Mankiewicz ,08.03.2018
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0

Rozwijając odpowiedź jkruza można stwierdzić, że jeśli niedokończone zadanie wpływa na kryteria akceptacji user story, to po prostu cały US jest nieodebrany i tak powinien zostać oznaczony w PB. Jeśli niedokończony task nie ma wpływu na odbiór US, to powinien/może pojawić się w PB jako nowy US i po akceptacji PO wejść do kolejnego/kolejnych Sprintów.

  • Odpowiedział
  • @ | 20.07.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII
Komentarze
"Jeśli niedokończony task nie ma wpływu na odbiór US, to powinien/może pojawić się w PB jako nowy US" - cechą User Story jest posiadanie niezależnej wartości biznesowej (patrz: zasady INVEST). Jeśli możemy "taska" przemianować na User Story, to pytanie, dlaczego nie był nim od początku (prezentując niezależną wartość biznesową). Jeśli task nie posiada niezależnej wartości biznesowej, to dlaczego (i w jaki sposób) chcemy zrobić z niego User Story?
Skomentował : @ Anna_Mankiewicz ,08.03.2018
  • 1
  • 0
  • 0