Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt

Odpowiedzi (3)

  • 0

Dla PMa, który pracuje dla IT polecam klasykę gatunku "ZDĄŻYĆ PRZED TERMINEM" Toma DeMarco, tylko może być trudno z dostępnością. Zawsze pozostaje wersja angielska.

Dawid_Kościelny
  • Odpowiedział
  • @ Dawid_Kościelny | 15.04.2014
    • lider
    • 13
    • 5
    • 10
  • 1
  • Odpowiedział
  • @ | 15.04.2014
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII
  • 3

Panie Marku,

odpowiedź na Pańskie  pytanie siłą rzeczy musi być bardzo  subiektywna. Poniżej lista książek z zakresu zarządzania, które ostatnimi czasy zrobiły na mnie wrażenie. Nie będę pisał o publikacjach oczywistych, np. o standardach zarządzania projektami.

 

Na początek coś na temat organizacji pracy własnej

 

 

Książka, którą przeczytałem z ulgą, ponieważ potwierdziła moje podejrzenie,  że moda  na wielozadaniowość jest szkodliwa. Multitasking odbija się na jakości i efektywności pracy. Według autorów klucz do sukcesu polega na tym, aby robić wszystko co właściwe, a nie na robieniu właściwie wszystkiego. Podczas lektury można sobie również przypomnieć znaną zasadę Pareto, dowodzącą, że 20% naszej pracy generuje 80% efektów, 20% klientów przynosi 80% przychodu itd. Książka Ameryki nie odkrywa, ale skłania do refleksji.

 

Podstawa komunikacji interpersonalnej

 

 

Na tle popularnych poradników jest to książka wymagająca, zawierająca wybór fascynujących  tekstów nt. komunikowania się między ludźmi. Książka skłoniła mnie do tego, aby mówić mniej, a za to uważniej. Ponadto uświadomiła mi, że jeśli chodzi o komunikację, to najważniejszą umiejętnością jest słuchanie. Słuchanie zajmuje nam więcej czasu niż mówienie, czytanie i pisanie razem wzięte. Paradoksalnie słuchania nikt nas w szkole nie uczył. „Mosty zamiast murów” pozwalają nadrobić m.in. ten brak.

 

Refleksje nt. zarządzania strategicznego 

 

 

Książka dla PM-ów, którzy mierzą się z projektami wysoce innowacyjnymi. Profesor Christensen analizuje,  dlaczego dobrze zarządzane firmy, przeznaczające duże środki na rozwój technologii „kontynuacyjnych”, nie radzą sobie z technologiami „przełomowymi”. Zdaniem autora  dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że: zbyt silnie wsłuchują się w to, czego chcą klienci, interesują je duże, a nie małe rynki i oczekują zbyt wysokich marż. Książka jest oparta na rzetelnych badaniach i przykładach. Jednocześnie znalazłem w niej wskazówki, jak tworzyć w firmie klimat do przełomowych projektów.

 

Lean Startup – Eric Ries

 

 

Tak jak „Przełomowe Innowacje” analizują warunki, dlaczego jedne firmy dokonują skoku technologicznego, a inne nie; to Lean Startup podpowiada, jak zarządzać projektami, gdy nie możemy zbyt wiele powiedzieć o rynku i oczekiwaniach klientów, bo być może jeszcze ich nie ma. Książka może być ciekawym doświadczeniem dla Kierowników Projektów przyzwyczajonych do precyzyjnych  planów i strategii.

  • Odpowiedział
  • @ | 17.04.2014
  • TRENER MODERATOR ALTKOM AKADEMII