Kategorie szkoleń | Egzaminy | Kontakt
  • 1
  • 3
  • 176

Odpowiedź (1)

  • 7

Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że łączenie ról w ITIL jest czymś jak najbardziej stosowanym i  zgodnym z ideą „Adopt and Adapt” pod warunkiem trzymania się pewnych zasad. Jedną z takich dobrych praktyk jest nie łączenie Incident Managera i Problem Managera, ze względu na znaczną rozłączność celów zarządzanych przez nich procesów i związanych z tym ryzyk.

W przypadku roli Problem Managera i Change Managera takich ryzyk nie wskazuje się. Zatem jeśli ilość personelu danej organizacji zmusza do łącznego sprawowania kilku ról przez jedną osobę, to te dwie role są dobrymi kandydatami do zintegrowania. Poza oszczędnością „etatów” daje to inne korzyści.

Jedna z nich, to zmniejszenie długości ścieżki komunikacyjnej, a zatem i przyspieszenie działań w ramach usuwania przyczyn problemów poprzez zmiany.

Drugą jest możliwość skutecznej realizacji dobrej praktyki, mówiącej o objęciu procesem dokumentowania znanych błędów (Problem Management) nie tylko środowisk produkcyjnych, ale także środowisk developerskich i testowych (Change Management, Release and Deployment Management).

W przypadku mniejszych organizacji warto też rozważyć połączenie roli Change Managera z rolą Configuration Managera oraz Release and Deployment Managera, gdyż procesy te są ze sobą dość mocna powiązane.

Oczywiście łącząc jakiekolwiek role zarządzające procesami, należy ocenić złożoność procesów i ilość zadań dla managera danego procesu, aby poprzez przeciążenie nie doprowadzić do błędów lub niedopatrzeń.

  • Odpowiedział
  • @ | 10.04.2014
  • TRENER ALTKOM AKADEMII