Blog: Biurowe narzedzia informatyczne | Narzedzia business intelligence | Ms excel91

Power BI – Tworzenie ról dla poszczególnych odbiorców raportów

Power BI – Tworzenie ról dla poszczególnych odbiorców raportów
  • 846 views

Za pomocą aplikacji Power BI jesteśmy w stanie przygotować dowolny raport i jego wizualizację. Może zawierać on różne dane zbierane w jedną całość.

Udostępnij!

Co zrobić w sytuacji kiedy będziemy chcieli przekazać tylko część danych poszczególnym osobom? Służą do tego role, które można przydzielać różnym uzytkownikom.

Poniżej znajduje się przykład raportu pokazującego sprzedaż w różnych częściach Polski (wszystkie dane):

Za pomocą ról możemy doprowadzić raport do sytuacji, w której będziemy widzieli np. tylko dane z Warszawy lub Gdańska:

 

Po wyborze odpowiedniej roli otrzymujemy raport w postaci spersonalizowanej:

 

Następnie za pomocą Power BI w wersji On-Line możemy przypisać role dla poszczególnych osób w organizacji:

 

Po przypisaniu poszczególnych osób do odpowiednich ról, raport wystarczy udostępnić i użytkownicy otrzymają ten sam dokument ale z różnymi obszarami. Użytkownik, który utworzył raport oczywiście widzi wszystkie możliwe dane.