Altkom Akademia - Szkolenia i kursy informatyczne
 

zadzwoń

infolinia edukacyjna

801 25 85 66

Firma szkoleniowa Altkom Akademia
  • (58)
  • (44)
  • (24)
  • (15)
  • (15)
  • (15)
  • (24)
  • (6)
  • (21)
  • (20)
  • (10)
  • (10)
  • (8)
  • (14)
  • (5)
  • (34)
  • (10)
  • (20)
  • (7)
  • (7)
  • (13)
  • (11)
  • (8)
  • (19)
  • (12)
  • (3)
  • (8)
  • (2)
  • (4)
  • (470)
  • (67)
  • (25)
  • (27)
  • (5)
  • (20)
  • (61)
  • (37)
  • (8)
  • (5)
  • (7)
  • (6)
  • (288)
  • (25)
  • (218)
  • (10)
  • (20)
  • (15)
  • (7)
  • (92)
  • (31)
  • (26)
  • (18)
  • (7)
  • (17)
  • (1)
  • (8)
  • (545)
  • (421)
  • (202)
  • (20)
  • (113)
  • (10)
  • (6)
  • (41)
  • (8)
  • (3)
  • (4)
  • (121)
  • (48)
  • (5)
  • (7)
  • (57)
  • (13)
  • (23)
  • (21)
  • (4)
  • (8)
  • (5)
Powrót

Learntainment - neuronauka dla rozwoju kompetencji

Zmiany, jakie przyniosły ostatnie dekady w każdej sferze życia społecznego, śmiało możemy nazwać rewolucyjnymi. Mają one silny wpływ na metody kształcenia dorosły i rozwoju ich kompetencji, stawiając przed autorami programów i trenerami przełomu XX i XXI wieku nowe, bezprecedensowe wyzwania.

W planowaniu i realizacji programów rozwoju kompetencji ich autorzy oraz trenerzy muszą brać pod uwagę, co najmniej trzy kluczowe kwestie determinujące efektywność procesu uczenia się:

  • fakt, że uczący się to osoby dorosłe,
  • fakt, że od około 20 lat na umiejętności percepcji i przetwarzania informacji przez ludzi intensywnie wpływają multimedia
  • fakt, że większość dorosłych uczestników szkoleń przeszła przez fatalny system edukacji, oparty na uaktywnianiu wyłącznie myślenia liniowego, analitycznego, odtwórczego, związanego z lewą półkulą.

Odpowiedź na pytanie: „Jak wykorzystać powyższe kwestie dla podniesienia skuteczności procesu szkoleniowego?” pozwoli nam sformułować zasady „drogi edukacyjnej dorosłych” na początku XXI w. Tak właśnie powstało podejście Learntainment.

Po pierwsze

Człowiek dorosły (tutaj potencjalny uczestnik warsztatów szkoleniowych), aby mógł efektywnie się uczyć, potrzebuje silnego bodźca, dzięki któremu doświadczy na poziomie racjonalnym i emocjonalnym, że ma luki kompetencyjne, które uniemożliwiają bądź utrudniają mu skuteczne działania.

Po drugie

Umysł współczesnego człowieka dorosłego doświadcza pozytywnych i negatywnych skutków rozwijającej się pod wpływem multimediów przerzutności uwagi. Umysł współczesnego dorosłego w wieku od 20-45 lat pracuje inaczej niż pracowały i pracują umysły poprzednich pokoleń. Wydaje się, że wielość, różnorodność i fragmentaryzacja rzeczywistości stały się dla niego środowiskiem naturalnym. Znakomicie radzi sobie z mnogością i wielokierunkowością impulsów docierających do niego ze świata zewnętrznego. Przyzwyczaił się do nich do tego stopnia, że pozbawiony ich, czuje się nieswojo i dlatego trudno mu zająć się przed dłuższy czas jedną kwestią, trudno koncentrować się długo nad pojedynczym zagadnieniem, trudno długo usiedzieć w jednym miejscu. „Zdigitalizowani” ludzie wymagają nowego podejścia do procesu uczenia, podejścia, które uwzględni przyzwyczajenie do multimediów, okien programów komputerowych, komputerowych programów i gier, otoczenia różnorodnymi źródłami informacji, przyzwyczajenia do Internetu i życia w sieci.

Po trzecie

System edukacji wciąż wspiera lewą półkulę, ponieważ polega głównie na użyciu języka i monologu, a nauczyciele i wykładowcy dzielą zagadnienia na logiczne części i sekwencyjnie prezentują każde z nich. To podejście nie daje szans uczącym się, aby zaktywizowali swój potencjał intelektualny. Produkuje intelektualne kaleki, które działają odtwórczo. Można je porównać do osób usiłujących biec na jednej nodze, drugą (choć sprawna) trzymają unieruchomioną; inaczej mówiąc doświadczają trudności z twórczym zastosowaniem wiedzy i umiejętności. Na tym polega jeden z głównych grzechów systemu edukacji, z którego wyszli współcześni specjaliści, menedżerowie, dyrektorzy.

Badania naukowe wykazują, że mózg pracuje wielokierunkowo. Podczas słuchania, przyjmowania, oglądania, doświadczania, przetwarzania informacji i ich przekazywania mózg nie układa informacji w sposób linearny, nie tworzy „list”. Mózg przyjmuje i przetwarza informacje w całym mózgu jednocześnie w formie impulsów elektrycznych i reakcji chemicznych za pomocą neuroprzekaźników, które wypuszczane z synaps mają za zadanie pobudzać inne neurony we wszystkich kierunkach. Każda informacja docierająca do mózgu zostaje pofragmentowana i rozesłana po całym mózgu. Dlatego, jeśli zależy nam na wykorzystaniu w pełni własnego potencjału intelektualnego, powinniśmy dbać o zrównoważone zaangażowanie obu półkul.

Katalog szkoleń »

Projekty EFS

W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL) prowadzimy ponad 40 ogólnopolskich i regionalnych projektów szkoleniowych - otwartych i dedykowanych konkretnym Klientom.

Dalej

Ścieżki certyfikacyjne

Międzynarodowe certyfikaty są uznaną formą potwierdzenia posiadanych kwalifikacji zawodowych (...) Wymagania warunkujące uzyskanie certyfikatu określają autoryzujące go organizacje...

Dalej

Seminaria i konferencje

Problemowe ujęcie tematów, obiektywizm, wysoki poziom merytoryczny, spotkania ze specjalistami, ciekawe dyskusje to wizytówka naszych seminariów. Każde seminarium składa się z części...

Dalej

Akademia .6 Stron Sukcesu

Szkolenia rozwijające osobiste i społeczne kompetencje pracowników oraz wartości, którymi się kierują.

Dalej
« »
Novell - Firma szkoleniowa VMware - Firma szkoleniowa SAP - Firma szkoleniowa AgilePM - Firma szkoleniowa Cisco - Firma szkoleniowa Microsoft - Szkolenia certyfikowane Red Hat - Firma szkoleniowa PRINCE2 - Szkolenia autoryzowane Global Knowledge / IBM Business Partner - Firma szkoleniowa ITIL - Firma szkoleniowa CIMA - Firma szkoleniowa Ubuntu - Firma szkoleniowa M_O_R - Firma szkoleniowa
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Rozumiem, nie pokazuj więcej.
G+
FB